کشف یک گونه جدید نیلوفر آبی غول پیکر با برگهایی به اندازه ۳ متر

دانشمندان گونه ای از نیلوفر آبی غول پیکر با برگ هایی بیش از ۳ متر پیدا کردند که پیش از این بارها در معرض دید شان قرار داشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این گونه جدید به مدت ۱۷۷ سال در معرض دید قرار داشته و هرگز جلب توجه نکرده بود […]

دانشمندان گونه ای از نیلوفر آبی غول پیکر با برگ هایی بیش از ۳ متر پیدا کردند که پیش از این بارها در معرض دید شان قرار داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این گونه جدید به مدت ۱۷۷ سال در معرض دید قرار داشته و هرگز جلب توجه نکرده بود و به تازگی کشف شده است. این گیاه در آرشیو باغ گیاه شناسی سلطنتی کیو در لندن و در کنار دیگر مجموعه های آبزی رشد کرده است. تاکنون دانشمندان آن را به عنوان گونه دیگر می شناختند.

 اما مطالعه علمی دقیق آن نشان داد که گونه جدیدی از خانواده نیلوفر آبی محسوب می شود. این بزرگترین نیلوفر آبی کشف شده تا به امروز است به طوری که قطر برگ آن به بیش از ۳ متر می رسد. این گیاه به نام ویکتوریا بولیویانا برگرفته از کشور بولیوی نامگذاری شده است. کارلوس مگدالنا یکی از کارشناسان برجسته علم باغبانی و گیاه نیلوفر آبی این گیاه جدید را با دو گونه غول پیکر دیگر یعنی Victoria amazonica و Victoria cruziana متفاوت می دانست. وی می گوید با دریافت بذر از باغ گیاه شناسی سانتاکروز و گیاه شناسی عمومی لارینکونادا توانسته ایم این گونه غول پیکر را در کنار 2 گیاه دیگر پرورش دهیم. در این زمان مشخص شد که بخش های مختلف این گیاه با دو گیاه دیگر متفاوت است.

باغ گیاه شناسی سلطنتی کیو از سال 1852 با هدف نمایش مجموعه های مختلف از گیاهان احداث شد. نیلوفرهای آبی غول پیکر نیز به عنوان یکی از شگفتی های طبیعت در آن دوران کشف شد و به نام الکساندرینا ویکتوریا نامگذاری شد. به گفته دانشمندان باید بررسی این گیاه برای کسب اطلاعات بیشتر انجام گیرد. هنوز تعداد جوامع این گیاهان و تفاوت های آنها از لحاظ اندازه درک نشده است.

برای دیدن دیگر خبرهای علمی به صفحه اخبار کشفیات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال