کشف نوع جدیدی از سنگ های بازالت توسط ماه نورد چینی

ماه نورد چین نمونه هایی از سنگ و خاک مریخ را به زمین آورد و دانشمندان از آن زمان تاکنون مشغول بررسی این نمونه ها هستند. ماه نورد چانگ ای ۵ متعلق به چین در ماموریت خود حدود ۱.۷۳ کیلوگرم از خاک قمر زمین را با خود آورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

ماه نورد چین نمونه هایی از سنگ و خاک مریخ را به زمین آورد و دانشمندان از آن زمان تاکنون مشغول بررسی این نمونه ها هستند. ماه نورد چانگ ای ۵ متعلق به چین در ماموریت خود حدود ۱.۷۳ کیلوگرم از خاک قمر زمین را با خود آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در آخرین بررسی های خود گونه جدیدی از سنگ ها را در این نمونه پیدا کردند که به مناطق کشف نشده ماه تعلق دارد. نمونه ها همان سنگ و خاک ۲ میلیارد ساله سطح ماه هستند که به زمین منتقل شدند. در بین آنها نیز ۷ سنگ مختلف شناسایی شد.

نمونه های ماه نورد چینی از جوان ترین نمونه ها محسوب میشوند و به دوره زمانی متفاوتی نسبت به نمونه های قبلی تعلق دارند. این نمونه به دانشمندان کمک می کند تا اطلاعاتی در رابطه با دوره زمانی متفاوت بدست آورند و تاریخ پر فراز و نشیب ماه را درک کنند. در مقاله ای که در مورد این موضوع منتشر شده، امده است: در این نمونه های جوان اجزای پوسته ماه متعلق به منابع مختلف طی فرایندهایی در محل فرود ماه نورد جمع آوری شد.

محققان در این نمونه حدود ۳۰۰ ذره با اندازه های حدود ۲ میلی متر پیدا کردند که با هدف کشف نشانه هایی از دهانه برخوردی و یا فعالیت های آتشفشانی مورد بررسی قرار گرفت. سنگ های آذرین کشف شده نیز می توانند بیان کننده داستانی در مورد زمین شناسی باشند. در بین این ذرات سه مدل یافت شده است که دارای ویژگی های سنگ شناسی متفاوت از بقیه است. این موضوع نشان می دهد ماه دارای نوع جدیدی از سنگ ها است.

محققان می گویند احتمال دارد مکان اصلی این سنگ ها در فاصله ۴۰۰ کیلومتری از مکان کشف شده باشد و طی سالیان طولانی و در اثر برخورد سیارک ها منفجر شده و به این منطقه آمده است. این سنگ ها به بخشی از سطح ماه تعلق دارد که تاکنون از نظر زمین شناسی مورد بررسی قرار نگرفته اند. حتی احتمال دارد اثراتی از فوران های آتشفشانی در آنها موجود باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال