کشف یک سیاره فراخورشیدی داغ عجیب به نام جهنم

محققان یک سیاره فراخورشیدی اندازه زمین کشف کرده اند که بسیار داغ شده است. نام این سیاره جهنم گذاشته شده و در امتداد مدار ستاره خود در حال چرخش است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سطح سیاره کشف شده از گدازه پوشانده شده و دارای دمایی به اندازه ۲۰۰۰ سانتی گراد است. […]

محققان یک سیاره فراخورشیدی اندازه زمین کشف کرده اند که بسیار داغ شده است. نام این سیاره جهنم گذاشته شده و در امتداد مدار ستاره خود در حال چرخش است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سطح سیاره کشف شده از گدازه پوشانده شده و دارای دمایی به اندازه ۲۰۰۰ سانتی گراد است. این سیاره سنگی از عجیب ترین سیارات فراخورشیدی کشف شده محسوب میشود. این سیاره با نام سیاره الماس نیز شناخته میشود زیرا دارای کربن فراوان است که در اثر فشار سنگ های قیمتی بسیاری از آن تولید می‌شود. ستاره شناسان این داده ها را ابزار اکتشاف فضایی و از طریق اندازه گیری بسیار دقیق نور بدست آورده اند.

این کشف می تواند به دانشمندان کمک کند تا در مورد محیط های شبیه به زمین و فراوانی های حیات فرازمینی در کیهان اطلاعاتی بدست آورند.

لیلی ژائو از محققان این مطالعه و محقق موسسه فلاتیرون می‌گوید: در حال حاضر اطلاعاتی در مورد این منظومه چند سیاره ای و علت رسیدن آن به چنین ویژگی به دست آورده ایم. این سیاره از نوع سیارات کوپرنیک است که مدار متفاوتی را طی میکند. به همین دلیل محل شکل گیری آن در یک مدار نسبتاً خنک تر انجام شد. سپس حرکت آن به آرامی به سمت کوپرنیک بوده است.

دانشمندان با مطالعه این سیاره درک بهتری از چگونگی شکل گیری حرکت سیارات در زمان های مختلف به دست خواهند آورد. سیاره شناخته شده حدود ۸ برابر زمین جرم دارد و دو برابر پهنای سیاره ما است. هیدروژن در جواب آن بسیار یافت می شود. این اولین سیاره جهنمی محسوب می شود که با وجود چنین سطحی جو دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال