کشف سیگنالی عجیب از کهکشانی دور با الگوی تناوبی خاص شبیه به ضربان قلب

دانشمندان یک سیگنال عجیب از کهکشان دور کشف کرده اند که علاوه بر هزار برابر طولانی تر از سیگنال های های مربوط به انفجار های رادیویی سریع (FRB) دارای الگوی تناوبی خاص شبیه ضربان قلب انسان است.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انفجار های رادیویی سریع که از فواصل دور به زمین […]

دانشمندان یک سیگنال عجیب از کهکشان دور کشف کرده اند که علاوه بر هزار برابر طولانی تر از سیگنال های های مربوط به انفجار های رادیویی سریع (FRB) دارای الگوی تناوبی خاص شبیه ضربان قلب انسان است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انفجار های رادیویی سریع که از فواصل دور به زمین میرسد تنها چند میلی ثانیه طول می کشد. اما سیگنال عجیب کشف شده اخیر هزار برابر از آن بیشتر بوده و هنوز مشخص نیست مربوط به یک پالس آسمانی است یا از طرف موجودات بیگانه.

 دانیل میچیلی از موسسه ام آی تی در مورد این سیگنال می گوید: سیگنال FRB 20191221A طولانی ترین انفجار از امواج رادیویی کشف شده است است که زمان آن حدود ۳ ثانیه بوده و به صورت دوره‌ای کم و زیاد میشود. با وجودی که 3 ثانیه زمان اندکی به نظر می‌رسد، اما هزار برابر بیشتر از یک انفجار رادیویی سریع محسوب می شود که در آن هر یک پنجم ثانیه این سیگنال با یک الگوی تکراری به نقطه اوج میرسد.

 اخترشناسان تعداد اجسامی که بتوانند اینچنین سیگنالی تولید کنند را محدود می دانند. به عنوان مثال در کهکشان راه شیری این سیگنال ها توسط تپ اخترهای رادیویی یا ستاره های مغناطیسی ایجاد می شود. علت عجیب بودن سیگنال نیز قوی بودن آن حدود یک میلیون بار بیشتر از انفجارهای رادیویی است است که ما از تپ اخترها انتظار داریم دلیل آن نیز می‌تواند ساطع شدن جسمی بسیار عظیم در گذشته کیهانی باشد. اما بیشتر منطقی به نظر می رسد که منبع سیگنال را یک ستاره نوترونی در نظر گرفت. آنها در حقیقت هسته های فروپاشیده متراکم ستارگان غول پیکر محسوب می شوند که در حال چرخیدن با سرعت زیاد در اعماق فضا می‌توانند انفجار های دوره انرژی را ساطع کنند.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال