کشف یک کهکشان اولیه شبیه به راه شیری توسط جیمز وب

تلسکوپ جیمز وب علاوه بر کمک به کشف کهکشان های بسیار متفاوت از راه شیری در کیهان، نحوه شکل گیری آن ها را نیز به ما نشان می دهد. اخیراً این تلسکوپ فضایی توانسته است برخی کهکشان های قدیمی را نیز کشف کند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، محققان اخیرا با کمک جیمز وب […]

تلسکوپ جیمز وب علاوه بر کمک به کشف کهکشان های بسیار متفاوت از راه شیری در کیهان، نحوه شکل گیری آن ها را نیز به ما نشان می دهد. اخیراً این تلسکوپ فضایی توانسته است برخی کهکشان های قدیمی را نیز کشف کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، محققان اخیرا با کمک جیمز وب توانسته اند یک کهکشان قدیمی با قابلیت میله های ستاره ای را کشف کنند. کهکشان های دارای میله ستاره ای دارای نداری از غبار و گاز هستند که در مرکز آنها دیده میشود. این میله ها در تصاویر همانند نوارهای روشن هستند. با افزایش سن کهکشان ابن نوارها نیز رشد کرده و به سمت مرکز کشیده می شوند

شاردا جوجی، از محققان دانشگاه تگزاس در این مورد می گوید: میله های ستاره ای پیش از این در تصاویر گرفته شده توسط هابل نیز وجود داشتند. اما در تصاویر جیمز وب ظاهر شده اند. این همان قدرت فوق العاده جیمز وب است که می تواند ساختار زیرین کهکشان ها را نشان دهد.

محققان می گویند وجود این میله ها در تشکیل ستاره ها بسیار مهم هستند. زیرا چرخش آنها به اطراف باعث گردش گاز و تهیه مواد ساخت و ساز ستاره ها می شوند. جوجی در این رابطه می گوید: میله ها می توانند برای زنجیره تامین استفاده شوند. میله با آوردن گاز به منطقه مرکزی باعث تبدیل آن به ستاره های جدید میشود. این فرایند در کهکشان های دارای این ویژگی ۱۰ تا ۱۰۰ برابر سریع تر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال