کشف دهانه های مدفون توسط مریخ نورد ژورونگ چین

مریخ نورد ژورونگ که در حال حاضر روی سطح مریخ قرار دارد از چندی پیش توانسته بود با کمک رادار خود زیر سطح این سیاره را زیر نظر بگیرد. این مریخ نورد هنگام بررسی متوجه دهانه هایی زیر سطح مریخ شد که بواسطه شن و ماسه مدفون شده بودند. البته در این کشف موارد دیگری […]

مریخ نورد ژورونگ که در حال حاضر روی سطح مریخ قرار دارد از چندی پیش توانسته بود با کمک رادار خود زیر سطح این سیاره را زیر نظر بگیرد. این مریخ نورد هنگام بررسی متوجه دهانه هایی زیر سطح مریخ شد که بواسطه شن و ماسه مدفون شده بودند. البته در این کشف موارد دیگری نیز وجود داشته که هنوز در مورد صحت آن اطلاعاتی منتشر نشده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده های که از رادارهای ژورونگ دریافت شده نشان می دهد باید به دنبال ناشناخته های بسیاری زیر سطح سیاره سرخ باشیم. مریخ از نظر ساختار زیرسطحی با ماه تفاوت دارد. شی شو، محقق ارشد این پژوهش می گوید: در محل فرود مریخ نورد الماسه های زیادی کشف شده است. ممکن آنها نیز دهانه هایی باشند که به سرعت از شن و ماسه پوشانده شدند و از گزند فرسایش در امان ماندند. بدین ترتیب می توان طرح دیواره های آنها را بطور کامل مشاهده کرد.

با کمک دو دامنه فرکانسی بکار گرفته شده در این مریخ نورد می توان زیر سطح مریخ را بررسی کرد. البته فرکانس مورد استفاده نیز تنها قادر به بررسی تا عمق ۴.۵ متری است. در این بخش از مطالعه شواهدی از وجود آب زیر سطح این سیاره پیدا نشد. محققان امیدوارند با کمک فرکانس دیگر که تا عمق ۸۰ متری نفوذ می کند، بتوانند شانسی برای کشف آب پیدا کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال