کشف شواهدی از آب باستانی در مریخ

مریخ نورد کنجکاوی که از سال ۲۰۱۲ تاکنون روی سطح مریخ در حال بررسی است، اطلاعات بسیاری را در مورد این سیاره ارسال کرده است. این بار نیز این مریخ نورد موفق به کشف شواهدی از آب باستانی در این سیاره شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اطلاعات ارسال شده توسط کنجکاوی […]

مریخ نورد کنجکاوی که از سال ۲۰۱۲ تاکنون روی سطح مریخ در حال بررسی است، اطلاعات بسیاری را در مورد این سیاره ارسال کرده است. این بار نیز این مریخ نورد موفق به کشف شواهدی از آب باستانی در این سیاره شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اطلاعات ارسال شده توسط کنجکاوی در مورد گذشته مریخ بسیار ارزشمند است. به گفته دانشمندان این اطلاعات شواهدی از وجود آب باستانی در مریخ است.

جدید داده های ارسالی این مریخ نورد نشان می دهد برخی مناطق مریخ که پیش از این تصور میشد مناطق خشک هستند، در واقع دارای آب باستانی بوده اند. شواهد کشف شده به شکل امواجی روی سنگ هاست که به گفته دانشمندان زمانی روی سطح این سیاره قرار داشته است.

این شواهد جدید در مورد وجود آب تاریخی در مریخ امید به وجود آب در مریخ و حتی حیات میکروبی در این سیاره را بیشتر کرده است. مریخ نورد کنجکاوی در آینده نیز به بررسی های خود در مورد تاریخ مریخ و امکان زندگی روی آن ادامه خواهد داد.

طی سالهای گذشته مریخ نورد کنجکاوی و استقامت ناسا اطلاعات بسیاری را در مورد آب باستانی و محیط زیست سیاره سرخ ثبت و ارسال کرده اند. با توجه به ماموریت سرنشین دار ناسا برای سفر به مریخ در آینده اطلاعات بیشتری در مورد اطلاعات بیشتری از این همسایه کسب خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال