کشف مولکول های کلیدی حیات در یک نمونه بازگردانده شده از یک سیارک به زمین

محققان ژاپنی می گویند در نمونه های بازگردانی شده از یک سیارک به زمین در دسامبر ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ نوع آمینو اسید کشف کردند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان وزارت آموزش ژاپن می گویند: نمونه های مربوط به دسامبر ۲۰۲۰ شامل ۲۰ نوع آمینو اسید است. این اسناد اولین اکتشاف مبنی بر […]

محققان ژاپنی می گویند در نمونه های بازگردانی شده از یک سیارک به زمین در دسامبر ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ نوع آمینو اسید کشف کردند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان وزارت آموزش ژاپن می گویند: نمونه های مربوط به دسامبر ۲۰۲۰ شامل ۲۰ نوع آمینو اسید است. این اسناد اولین اکتشاف مبنی بر وجود آمینو اسید در سیارک ها را اثبات میکند و می توان از طریق آن به چگونگی ورود این مولکول های ارگانیک به زمین دست پیدا کرد.

 نمونه مورد نظر توسط فضاپیمای هایابوسا 2 در سال ۲۰۱۹ به زمین بازگردانده شد. این فضاپیما با فرود روی سیارکی به نام ریوگو در فاصله حدود ۳۲۱ میلیون کیلومتری زمین توانست نمونه هایی از سطح و زیر سطح این سیارک را جمع آوری کند. اکنون پس از بررسی این نمونه اعلام شد چندین آمینو اسید مختلف در آن وجود دارد. به گفته تیم تحقیقاتی هایابوسا ۲ این مواد می‌توانند در اثر پراکنده شدن غبار میان سیاره ای در منظومه شمسی به وجود آمده باشند. آمینو اسیدها یکی از اعضای مهم پروتئین ها محسوب می شوند که برای ساخت مولکول های ارگانیک حیات مورد استفاده خواهند بود. طبق تحقیقات قبلی روی سنگ های باستانی زمین چنین مولکول هایی میلیاردها سال قبل وارد زمین شده بودند.

سیارک ریوگو بخشی از این سیارک بزرگتر است که از گاز و غبار منظومه شمسی تشکیل شده است. به دلیل سن بالای این سیارک که به حدود ۴ میلیارد سال پیش برمیگردد میتوان به مواد موجود در فضا در زمان شکل گیری مجموعه شمسی دست پیدا کرد. هیسایوشی یوریموتو زمین شناس دانشگاه هوکایدو در مورد سیارک ریوگو گفته بود این سیارک از ابتدایی ترین مواد منظومه شمسی ساخته شده که اکنون موفق به مطالعه آن شده ایم.

در این مطالعه می‌توان نتیجه گرفت مولکول های ارگانیک اساسی از طریق برخورد شهاب ها و سیارک ها وارد زمین شدند. البته برای اثبات آن نیاز به بررسی‌ها و تحقیقات بیشتری نیز خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال