کشف چندین ستاره نابالغ و غنی از لیتیوم توسط ستاره شناسان چینی

ستاره شناسان چینی با کمک بزرگترین تلسکوپ نوری خود موفق به کشف ستاره تکامل نیافته و غنی از لیتیوم شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان چینی با کمک تلسکوپ نوری این کشور به نام LAMOST در رصدخانه ملی نجوم چین 9 ستاره جدید تکامل نیافته غنی از لیتیوم کشف کردند. […]

ستاره شناسان چینی با کمک بزرگترین تلسکوپ نوری خود موفق به کشف ستاره تکامل نیافته و غنی از لیتیوم شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان چینی با کمک تلسکوپ نوری این کشور به نام LAMOST در رصدخانه ملی نجوم چین 9 ستاره جدید تکامل نیافته غنی از لیتیوم کشف کردند. محققان در این مطالعه اعلام کردند میزان لیتیوم موجود در این ستارگان در سطحی غیرعادی بالا است که به نظر می‌رسد احتمالاً آنها تجربه غنی سازی لیتیوم را داشته اند.

طبق محاسبات میزان لیتیوم ۹ ستاره کشف شده تقریباً سه برابر بیشتر از میزان لیتیوم خورشید است. هفت ستاره نیز از نوع ستاره های چرخاننده سریع هستند. محققان احتمال می دهند عامل اصلی افزایش لیتیوم در این ستارگان تجمع ماده پیرا ستاره ای باشد.

تلسکوپ نوری LAMOST در سال ۲۰۰۸ و با هدف جمع آوری امواج در طیف های مختلف در پین و زیر نظر آکادمی علوم چین به بهره برداری رسید. این تلسکوپ می تواند به دانشمندان کمک کند تا ترکیب شیمیایی، چگالی، جذب و مغناطیس اجرام آسمانی را در کیفیت بالا جمع آوری کنند. پیش از این نیز با کمک این تلسکوپ سنگین ترین سیاهچاله ستاره‌ای و غول پیکر ترین ستاره غنی از لیتیوم کشف شده بود.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال