سنجاق های مو از جنس دی ان ای می توانند سلول های سرطانی را نابود کنند

دانشمندان ژاپنی با هدف از بین بردن سلول های سرطانی توالی های دی ان ای را به شکل سنجاق مو توسعه دادند و از آن برای درمانی جدید استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان سنجاق های مو از جنس دی ان ای ساختند که با چسبیدن به سلول های سرطانی […]

دانشمندان ژاپنی با هدف از بین بردن سلول های سرطانی توالی های دی ان ای را به شکل سنجاق مو توسعه دادند و از آن برای درمانی جدید استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان سنجاق های مو از جنس دی ان ای ساختند که با چسبیدن به سلول های سرطانی باعث فراخوانی سیستم ایمنی بدن برای پاکسازی خواهد شد.

به گفته محققان این روش می تواند در درمان سرطان موفقیت آمیز و امیدوار کننده باشد. این توالی های دی ان ای دارای شکلی شبیه یه سنجاق مو هستند و می توانند پاسخ ایمنی قوی در مقابل مولکول های تکراری در سرطان شوند.

محققان ژاپنی برای هدف گیری سلول های سرطانی مولکول های دی ان ای مصنوعی را گسترش دادند که طراحی آن بطور ویژه برای درمان سرطان است. نکته مهم در این طراحی شکل این مولکول هاست. آنها به شکل سنجاق خم شده اند و بابت همین طراحی نام سنجاق های موی انکولیتیک نام گرفتند. در ابتدا این مولکول ها برای واکنش به یک توالی میکرو RNA بصورت شیمیایی سنتز شدند. در زمان رویارویی آنها با یکدیگر، مولکول های سنجاقی به آنها متصل شده و سپس باز کردن خود یک رشته دی ان ای طولانی می سازند که باعث آگاهی سیستم ایمنی می شود.

آزمایش های انجام گرفته با این روش روی سلول های سرطانی دهانه رحم و پستان و همچنین موش های زنده علاوه بر نابودی بافت ها، باعث جلوگیری از رشد بافت نیز شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال