وسوسه نشوید! پیامهای شارژ رایگان جعلی‎اند

کدهای دستوری خاصی که به جای ارائه خدمات ادعاشده، هزینه تحمیل می کنند! امروزه پیام های بسیاری از طریق پیام کوتاه و یا در شبکه های اجتماعی و کانال های مجازی به دست ما می رسند که بر اساس آن ها؛ اگر کد دستوری خاصی را با شماره تلفن خود شماره گیری کنیم، خدماتی مالی […]

کدهای دستوری خاصی که به جای ارائه خدمات ادعاشده، هزینه تحمیل می کنند! امروزه پیام های بسیاری از طریق پیام کوتاه و یا در شبکه های اجتماعی و کانال های مجازی به دست ما می رسند که بر اساس آن ها؛ اگر کد دستوری خاصی را با شماره تلفن خود شماره گیری کنیم، خدماتی مالی عایدمان می شود که معمولا وسوسه کننده هستند. این پیام ها به ویژه به صورت مناسبتی در فضای مجازی منتشر می شوند و مدعی آن هستند که مثلا به مناسبت عید فطر مشترکان اپراتور خاصی می توانند چند گیگ اینترنت رایگان هدیه بگیرند. این در حالی است که اپراتورها مدام به مشترکین خود یادآوری می کنند که فریب اینگونه پیام ها را نخورده و اخبار مربوطه را از سایت های معتبر پیگیری کنند.

این روزها مجددا کد دستوری دیگری در فضای مجازی پخش می شود که کد دستوری مربوط به آن #۱۱۷*۱۰* است. در پیام های مربوط به این کد مطرح می شود که با شماره گیری آن، اضافه دریافتی هایی که اپراتور تلفن همراه از مشترکان خود دریافت کرده است, به حساب آن ها باز می گردد. اولین بار که پیام هایی مبنی بر این مضمون منتر شد؛ اپراتور مربوطه توضیحاتی داد مبنی بر اینکه این کد دستوری بدین منظور طراحی شده است که اعتبار میان دوره مشترکین افزوده شود تا مشترکین دائمی این اپراتور در شرایطی که سقف صورتحسابشان پر شده است بتوانند اندکی آن را به تعویق انداخته و تلفن همراهشان را از یک طرفه شدن نجات دهند؛ و به طور کلی حساب تمامی مشترکین این اپراتور به صورتی است که اگر مبلغی اضافی ناشی از پرداخت قبوض یا ارائه خدمتی دیگر از حساب آن ها کم شود، بلافاصله به حساب آن ها برگردانده شده و نیازی به تماس با کد دستوری نمی باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری ایران تک نیوز، سابقه اینگونه کدهای دستوری بسیار طولانی است، کدهای خاصی که صورتحساب های بالایی برای مشترکان به ارمغان می آورند. مشترکینی که فریب اینگونه پیام های وسوسه کننده را خورده و نه تنها سودی به دست نمی آورند بلکه دچار ضرر نیز می شوند. توجه به این نکته ضروری است که این دست پیام ها، به اعتماد عمومی نسبت به اپراتورهای تلفن همراه خدشه وارد می کند و برای جلوگیری از بروز این مهم، توصیه همیشگی اپراتورها به مشترکین خود؛ پیگیری اخبار مربوطه از سایت خود اپراتور و عدم توجه به پیام های پخش شده در فضای مجازی می باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال