این پهباد می‌تواند مانند یک حشره روی دیوار فرود آید

محققان دانشگاه استنفورد توانسته‌اند ویژگی جدیدی را به پهبادها اضافه نمایند. این قابلیت جدید که از حالت‌های حرکتی حشرات برگرفته شده است، این اجازه را به پهبادها خواهد داد تا بتوانند بر روی یک دیوار عمودی و حتی برعکس بر روی سقف دیوار به سادگی فرود بیایند. البته قبلا هم به کمک سیستم خاصی می‌توانستند این […]

محققان دانشگاه استنفورد توانسته‌اند ویژگی جدیدی را به پهبادها اضافه نمایند. این قابلیت جدید که از حالت‌های حرکتی حشرات برگرفته شده است، این اجازه را به پهبادها خواهد داد تا بتوانند بر روی یک دیوار عمودی و حتی برعکس بر روی سقف دیوار به سادگی فرود بیایند. البته قبلا هم به کمک سیستم خاصی می‌توانستند این کار را انجام دهند. یکی از این محققان در این باره در وب‌سایت IEEE Spectrum این طور اضافه می‌کند که سیستم سخت‌افزاری این سامانه از دو بخش تشکیل شده است: یک دُم مستحکم و یک جفت از خارهای میکروسکوپی از جمله این موارد هستند. دُم موجود بر روی این دستگاه این اجازه را به پهباد می‌دهد که به درستی بر روی جایگاه مورد نظر خود فرود بیاید. یک جفت از ردیف خارها در حقیقت برجستگی‌ها و یا همان پاهای بسیار کوچک و میکروسکوپی هستند که بر روی دیوار کشیده خواهند شد. البته بهتر است بدانید که در نمای میکروسکوپی این پاهای میکروسکوپی در درون حفره‌های بسیار ریز موجود بر روی یک سطح صاف گیر کرده و از این رو موجب اتصال پهباد به این سطوح می‌شوند.

نسخه ابتدایی این فناوری سال پیش مورد رونمایی قرار گرفته و ویدئوی آن به اشتراک گذاشته شد. اما با این حال هم‌اکنون ویدئوی جدیدی منتشر شده است که از پیشرفت محققان در این حیطه صحبت به میان می‌آورد. یکی از تبلیغاتی که در مورد این پهبادهای جدید طراحی شده است، مربوط به قابلیت استفاده آسان از آن‌ها در محیط‌های باز و بیرون می‌شود. مورگان پوپ، یکی از محققان فعال در این حیطه این طور اضافه می‌کند که: “این فناوری جدید که بر روی پهبادهای خاصی قرار گرفته است، به هیچ وجه بدون نقص نبوده و در حقیقت تنها می‌تواند بر روی سطوح خاصی از آن استفاده کرد. اما در نهایت باید گفت که هم‌اینک این پروژه در بهترین مرحله خود قرار داشته و در حال پیشرفت است.” در ویدئویی که در بخش زیرین شاهد آن هستید، مقایسه بسیار نزدیکی بین این پهبادهای جدید و حشره‌ها یا عنکبوت‌ها انجام گرفته است . از طرفی نشان می‌دهد که خارهای میکروسکوپی آنها چگونه به چسبیدن هر چه بهتر این پرنده‌ها به سطوح مختلف کمک می‌کند:

[aparat]http://www.aparat.com/v/pu5d6[/aparat]

اما شاید سوال شما این باشد که چرا باید یک پهباد بر روی دیوار عمود فرود بیاید؟ از جهتی وجود این ویژگی برای بسیاری از افراد سرگرم‌کننده به حساب خواهد آمد. اما از طرفی افرادی نیز می‌توانند از آن به عنوان یک دوربین فیلم‌برداری دیواری استفاده کنند یا علاوه بر آن به منظور کسب اطلاعات از طریق حسگرهای تعبیه شده بر روی آن، مزیت‌های بسیار زیادی از این ویژگی بدست آورند. پهبادها مدت زمانی بسیار زیادی است که در زمینه نحوه فیلم‌برداری، شیوه‌ای انقلابی و بسیار جالب را ابداع نموده‌اند. البته از این ویژگی تنها برای دقیقه‌ای استفاده می‌شد. اما هم‌اکنون با وجود این فناوری جدید (اتصال پهبادها به سطوح مختلف)، به مراتب فرصت‌های بسیار زیادی برای محققان و همچنین فیلم‌سازان محیا خواهد شد تا بهتر و حرفه‌ای‌تر به فعالیت‌های خود بپردازند. اما مسلما یکی از نگرانی‌های بوجود آمده برای این نوع از پهبادها، قابلیت مخفی شدن آن‌ها از چشم انسان خواهد بود. در حقیقت هم‌اکنون این پهبادهای جدید می‌توانند هر جایی که بخواهند مخفی شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال