رباتهای دارورسان در آینده می‌توانند جایگزین دارو شوند

محققان ربات های بسیار ریز و کوچک دارورسان ساخته اند که در آینده قابلیت جایگزینی دارو را خواهند داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات های ساخته شده توسط پژوهشگران آمریکایی بسیار کوچک بوده و می تواند وظیفه دارورسانی را به خوبی انجام دهد. در صورت مدیریت این ربات های کوچک با […]

محققان ربات های بسیار ریز و کوچک دارورسان ساخته اند که در آینده قابلیت جایگزینی دارو را خواهند داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات های ساخته شده توسط پژوهشگران آمریکایی بسیار کوچک بوده و می تواند وظیفه دارورسانی را به خوبی انجام دهد. در صورت مدیریت این ربات های کوچک با یک ناحیه مغناطیسی امکان رسیدن دارو به طور دقیق به ناحیه مورد نظر وجود دارد. این ربات های کوچک به نام MANiAC احتمالاً روزی جایگزین داروهای امروزی خواهند شد.

لامار مایر، عضو شرکت آمریکایی داروسازی گفته است: در بسیاری از بیماریهای عصبی و یا سرطان‌ها دارورسانی ازطریق داروهای خوراکی و یا وریدی بسیار مشکل بوده به طوری که امکان تاثیر دارو روی بخش‌های دیگر بدن و حتی سیستم عصبی نیز وجود دارد. بدین ترتیب روند دارورسانی به بافت مورد نظر علاوه بر افزایش اثربخشی می‌تواند عوارض این داروها برای بخش‌های دیگر را نیز کاهش دهد.

از روش‌های مطمئن برای دارورسانی به قسمت های خاص می توان به همین ربات های کوچک اشاره کرد. پژوهشگران قصد دارند با استفاده از میکرو رباتها یا مینی ربات ها به این هدف دست پیدا کنند. این پژوهش که هم اکنون در مراحل اولیه خود قرار دارد با یک چالش بزرگ روبرو است و آن کنترل ربات ها هنگام حرکت در بافت‌های بدن است. محققان معتقدند میادین مغناطیسی می تواند مشکل مدیریت ربات ها را برطرف کند. زیرا علاوه بر تاثیر نداشتن روی بافت ها از ایمنی بیشتری نیز برخوردار هستند.

محققان تصمیم گرفتند تا آزمایش این رباتها را در شرایط ویژه بر بدن و ساختار پروژه های سیستم عصبی و مایع مغزی نخاعی انجام دهند. در حال حاضر آزمایشات اولیه روی مغز موش صحرایی و نخاع آن انجام گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال