اسیدی شدن محیط اقیانوس‌ها چه تاثیری بر روی آبزیان خواهد داشت؟

تحقیقات اخیر زیست شناسان آمریکایی نشان می دهد که اسیدی شدن اقیانوس ها میتواند بر آبزیان موجود در انها از جمله خرچنگ ها تاثیر بگذارد. پژوهش های جدید که بر روی خرچنگ های جوان در سواحل شمال‌غربی اقیانوس آرام انجام شد نشان می دهد که محیط اسیدی می تواند بر پوسته‌ی بالایی لارو خرچنگ‌های دانجنس […]

تحقیقات اخیر زیست شناسان آمریکایی نشان می دهد که اسیدی شدن اقیانوس ها میتواند بر آبزیان موجود در انها از جمله خرچنگ ها تاثیر بگذارد. پژوهش های جدید که بر روی خرچنگ های جوان در سواحل شمال‌غربی اقیانوس آرام انجام شد نشان می دهد که محیط اسیدی می تواند بر پوسته‌ی بالایی لارو خرچنگ‌های دانجنس تاثیر داشته باشد. این تاثیر مخرب باعث می شود تا ساختار حسی مو مانند که خرچنگ ها از آن برای مسیریابی استفاده می کنند آسیب ببیند. تغییر PH آب در آینده می تواند تهدیدی برای اینگونه حیوانات باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، تاثیر اسیدی شدن اقیانوس بر خرچنگ ها در آینده می تواند تاثیرات مخرب بیستری بر زنجیره غذایی انها داشته باشد. نینا بدنارسک، پژوهشگر مطالعه معتقد است که قبل از آنکه دیر شود باید زنجیره غذایی اینگونه آبزیان را به دقت بررسی و به آن توجه کنیم. همچنین اسیدی شدن محیط زندگی این جانداران باعث شده است که گیرنده های مکانیکی موجود در بدن آنها به خوبی عمل نکند. همین امر سبب حرکت کُندتر، تشخیص کمتر لمس، افزایش زمان جست‌وجو و اختلال در شنای آنها شده است. دریافت منابع غذایی برای خرچنگ ها در این منابع آبی نیز به سختی انجام خواهد شد.

کاهش PH آب اقیانوس ها و دریاها را اسیدی شدن می‌گویند. در واقع با جذب زیاد کربن‌دی‌اکسید اتمسفر واکنشی رخ می دهد که در آن غلظت یون های هیدروژن موجود در آب آفزایش می یابد. در این حالت اسیدیته آب افزایش می یابد و به دلیل واکنش های انجام شده یون کربنات کاهش می یابد. این کاهش در آب اقیانوس، ساخت پوسته برای موجوداتی مانند صدف‌ها، توتیای دریایی، خرچنگ‌ها، مرجان‌ها و برخی از انواع پلانکتون‌های پوسته‌دار را با مشکل مواجه می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال