دو حشره شناس آمریکایی در دوران قرنطینه توانستند ۹ گونه جدید حشرات را کشف کنند

دو حشره شناس آمریکایی که در دوران قرنطینه در خانه به سر می بردند بدون دسترسی به توالی یابی DNA و تنها با استفاده از ابزار های قدیمی زیست شناسی مانند میکروسکوپ توانستند تداد زیادی از گونه‌های جدید حشرات را کشف کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، این دو حشره شناس پیش از این […]

دو حشره شناس آمریکایی که در دوران قرنطینه در خانه به سر می بردند بدون دسترسی به توالی یابی DNA و تنها با استفاده از ابزار های قدیمی زیست شناسی مانند میکروسکوپ توانستند تداد زیادی از گونه‌های جدید حشرات را کشف کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، این دو حشره شناس پیش از این تنها با استفاده از بارکد گذاری DNA برای شناسایی گونه‌های جدید حشرات استفاده کرده بودند. کدگذاری فراینی است که در آن  نیاز به  چندین ساعت آماده سازی شیمیایی است و پس از آن نتایج دقیق ارائه می شود. در این روش از واکنش زنجیره ای پلیمراز برای تکثیر ماده ژنتیکی هر حشره استفاده می شود و سپس داده ها با بارکد های DNA موجود مقایسه می شوند.

گونزالز می گوید: من برای این کار تنها به یک میکروسکوپ و ساعت زیادی وقت آزاد احتیاج داشتم. اما این امر باعث شد تا قدر چیزهایی را که دارم بیشتر بدانم. من در خانه حتی یک صندلی ارگونومیک هم ندارم. میکروسکوپ مورد استفاده من هم از نوع فانتزی نیست. گونزالز با کمک همکارش و با استفاده از یک استریوسکوپ لایکا که از محل کار به منزل آورده بود توانست گونه هایی از مگس های کوچک را که مربوط به علم جدید هستند کشف کند.

همگی این نوع گونه ها از مگس های فورید هستند که می توانند روی سطوح بدوند و یا وارد تابوت ها برای خوردن اجساد مردگان شوند. همچنین بروان و گنزالز انواع مگس های پاشنه، انگل های موش های صحرایی و مگس های وسپ‌مانند را پیدا کردند.گونزالز در این مورد می‌گوید: ما تنوع باورنکردنی ای در مورد حشرات اطراف خود داریم که به آن توجه نمی کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال