مهندسان هلندی از نخستین خودرو جاذب کربن دی اکسید رونمایی کردند

دانشجویان مهندسی در هلند برای اولین بار از یک خودروی جدید رونمایی کرده‌اند که در هنگام رانندگی می تواند کربن دی اکسید هوا را جذب کند. این خودرو به عنوان نخستین خودروی کربن خنثی جهان شناخته می شود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر خودرو ها در حمل و نقل […]

دانشجویان مهندسی در هلند برای اولین بار از یک خودروی جدید رونمایی کرده‌اند که در هنگام رانندگی می تواند کربن دی اکسید هوا را جذب کند. این خودرو به عنوان نخستین خودروی کربن خنثی جهان شناخته می شود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر خودرو ها در حمل و نقل جاده ای حدود ۱۶ درصد کربن دی اکسید تولید می کنند. به همین دلیل دانشجویان مهندسی آیندهوون برای اولین بار خودرو کربن خنثی را طراحی کرده اند که می تواند درطول مسیر خود کربن دی اکسید هوا را ذخیره کند.

در این خودرو هوا از طریق بخش جلویی خودرو و پس از گذشت از یک فیلتر جریان پیدا کرده و در آن قسمت گازهای گلخانه ای جدا خواهند شد. خودروی برقی زم Zem دانشجویان مهندسی دانشگاه هلند طوری طراحی شده است که روی سقف آن و همچنین بخشی از کاپوت از پنل‌های خورشیدی پوشیده شده است. انرژی تولید شده توسط این پنل ها نیز به عنوان یک باتری اضافه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 لوئیز دی لات مدیر تیم پژوهشی ساخت این خودرو می گوید: با استفاده از این خودرو در هنگام رانندگی هوا نیز تمیز می شود. این خودرو به عنوان یک خودروی کاملا کربن خنثی ساخته خواهد شد. به گفته وی در صورت افزایش ظرفیت فیلتر می‌توان این اثبات مفهومی را در خودروها نیز مورد استفاده قرار داد. جذب کربن دی اکسید به عنوان پیش نیاز جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای باید در تولید و بازیافت خودرو ها مورد استفاده قرار بگیرد.

 فیلتر به کار رفته در این خودرو نیز پس از طی مسیری حدود ۲۰۰ مایل به ظرفیت مد نظر خود رسیده و می تواند ۳۰ گرم کربن دی اکسید کربن جمع آوری کند. همچنین امکان تعویض یا تمیز کردن آن و تخلیه کربن دی اکسید نیز وجود دارد. هنوز این شرکت مشخص نکرده است که کربن دی اکسید جمع آوری شده برای چه کاری استفاده خواهد شد.

درون این خودرو از موادی مانند چرم آناناس و پلاستیک های بازیافتی استفاده شده است. به گفته تیم سازنده فناوری شارژ دو طرف در این خودرو استفاده شده که اجازه می دهد در صورت عدم وجود هیچ گونه انرژی تجدید پذیر از آن برای تامین انرژی مورد نیاز خانه ها نیز استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال