رمز دوم پویا تراکنش‌های بانکی کاربران را کاهش داد

رمز دوم پویا که اکنون بصورت اجباری مورد استفاده قرار میگیرد، باعث کاهش تراکنش های بانکی شده است. استفاده از رمز دوم پویا به جهت کاهش کلاهبرداری های مالی و فیشینگ مورد استفاده قرار گرفته است، پیامد کاهش تراکنش های بانکی را به دنبال داشته است. این در حالیست که از اول دی ماه و […]

رمز دوم پویا که اکنون بصورت اجباری مورد استفاده قرار میگیرد، باعث کاهش تراکنش های بانکی شده است. استفاده از رمز دوم پویا به جهت کاهش کلاهبرداری های مالی و فیشینگ مورد استفاده قرار گرفته است، پیامد کاهش تراکنش های بانکی را به دنبال داشته است. این در حالیست که از اول دی ماه و با فعال سازی رمز دوم پویا تعداد پرونده های کلاهبرداری فیشینگ نیز با کاهش مواجه بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این کاهش تراکنش های آنلاین باعث شده است که بانک مرکزی نیز برای نصب اپلیکیشن های رمزساز راهکارهای ویژه ای را پیشنهاد دهد. این راه حل ها نیز نتوانست کاربران را به استفاده از رمز دوم پویا ترغیب کند. ارسال رمز دوم از طریق پیامک و انجام تراکنش های زیر 100 هزار تومان با استفاده از رمز ایستا دو مورد از راه حل های پیشنهادی بوده است.

در این میان تراکنش های کارت به کارت حدود 20 درصد کاهش یافته است. خریدهای آنلاین نیز 4 درصد کاهش یافته و بسیاری از خریدهای شارژ نیز از زریق کدهای USSD انجام میگیرد. طبق گزارش شاپرک در دی ماه 10.65 درصد تراکنش‌ها برای پرداخت قبوض و خرید شارژ بوده‌ در حالیکه این آمار در بهمن با کاهش مواجه بوده است. بانک ها با افزایش همکاری با مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه و تسریع روند ارسال پیامک و استفاده از یک اپلیکیشن رمزساز تا حدود زیادی میتوانند مشکلات را کاهش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال