ای دیتا از رم های جدید DDR5 با سرعت 8400 مگاهرتز رونمایی کرد ( CES 2021)

ای دیتا از رم های جدید DDR5 خود با مشخصات سخت افزاری خاص رونمایی کر.د این حافظه های DDR5 قرار است در ظرفیت های ۶۴ گیگابایتی و با فرکانس ۸۴۰۰ مگاهرتز به بازار عرضه شود به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ای دیتا با همکاری MSI و گیگابایت حافظه های ۶۴ گیگابایتی […]

ای دیتا از رم های جدید DDR5 خود با مشخصات سخت افزاری خاص رونمایی کر.د این حافظه های DDR5 قرار است در ظرفیت های ۶۴ گیگابایتی و با فرکانس ۸۴۰۰ مگاهرتز به بازار عرضه شود

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ای دیتا با همکاری MSI و گیگابایت حافظه های ۶۴ گیگابایتی را با سرعت  8400 مگاهرتز تولید خواهد کرد. به نظر می‌رسد امسال آخرین سال تولید رم های DDR4 باشد. زیرا قرار است رم های DDR5 با ویژگی‌های خاص و فناوری بالاتر جایگزین رم های دیگر DDR4 شود.

 طبق اخبار منتشر شده این حافظه ها می توانند توسط پردازنده های نسل دوازدهم شرکت اینتل Alder Lake پشتیبانی شوند. کمپانی ای دیتا اعلام کرده آزمایش‌های اولیه برای پشتیبانی این پردازنده ها رو به پایان است.

عملکرد حافظه های رم DDR5 نسبت به رم های DDR4 بسیار بالاتر بوده و دلیل آن نیز افزایش نرخ انتقال داده است. هدف اصلی از تولید این حافظه های جدید نیز افزایش ظرفیت هر ماژول و بالابردن فرکانس آن بوده است. به طوری که اکنون این رم ها در ظرفیت های ۶۴ گیگابایت و فرکانس 8400 مگاهرتز تولید خواهد شد.

اکثر کاربران پیش از این انتظار رم های DDR5 با فرکانس‌های حداکثر 5200 مگاهرتز را داشتند. اما اکنون عرضه حافظه‌های ۸۴۰۰ مگاهرتزی می تواند برای آنها بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. ای دیتا اعلام کرده تولید حافظه های ۶۴ گیگابایتی را در وهله اول با فرکانس ۸۴۰۰ مگاهرتز آغاز خواهد کرد. همچنین این رم ها قرار است با پردازنده های Alder Lake اینتل همراه باشند. این پردازنده ها از سری پردازنده های ۱۰ نانومتری اینتل با هسته های Golden Cove محسوب می شوند. اینتل این گروه از پردازنده ها را از نوع هیبریدی و برای کلاس دسکتاپ تولید خواهد کرد. عرضه این پردازنده ها نیز از نیمه دوم سال جدید میلادی آغاز خواهد شد.

 از دیگر ویژگی‌های این حافظه ها می‌توان به پشتیبانی از Single Error Correction یا SEC و قابلیت تصحیح خطای ECC و Decision Feedback Equalizer اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال