E3 2016: مایکروسافت نسخه ارتقاء یافته ایکس‌باکس وان را با اسم رمز Project Scorpio رسما معرفی کرد

پس از رونمایی مایکروسافت از ایکس‌باکس وان اس در نمایشگاه E3 2016، حالا این شرکت نسخه‌ی ارتقاء یافته از این کنسول را با اسم رمز Project Scorpio نیز معرفی کرده و قصد دارد آن را تا تعطیلات کریسمس سال 2017، در اختیار کاربران قرار دهد. بر خلاف کنسول Xbox One S که قابلیت نمایش تصاویر […]

پس از رونمایی مایکروسافت از ایکس‌باکس وان اس در نمایشگاه E3 2016، حالا این شرکت نسخه‌ی ارتقاء یافته از این کنسول را با اسم رمز Project Scorpio نیز معرفی کرده و قصد دارد آن را تا تعطیلات کریسمس سال 2017، در اختیار کاربران قرار دهد.

بر خلاف کنسول Xbox One S که قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن 4K را داشته و نمی‌تواند بازی‌ها را با این رزولوشن بالا اجرا کند، Project Scorpio قادر به اجرای جدیدترین بازی‌ها با این رزولوشن و سرعت بازخوانی 60 هرتز خواهد بود. در مورد میزان توان پردازشی این کنسول، به مدد وجود کارت گرافیک قدرتمندتر نسبت به گذشته، میزان توانایی این دستگاه به 6 ترافلاپ رسیده که این موضوع می‌تواند خبر بسیار خوبی برای دارندگان کنسول‌ها باشد.

snaps-project-scorpio-about-e3-2016-on-ignmnjpg-6aac02_765w

از آنجایی که پیش از شروع نمایشگاه E3، زمزمه‌های معرفی شدن کنسول‌ها با قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن 4K و پشتیبانی از واقعیت مجازی منتشر شده بود، وجود این کنسول‌ها در نمایشگاه E3 برای بسیاری از افراد از پیش ثابت شده بود. در دمویی که مایکروسافت از ایکس‌باکس وان Project Scorpio نمایش داد نیز به موضوع اجرای بازی‌هایی که از واقعیت مجازی پشتیبانی نموده (همچون عنوان Fallout 4 VR) نیز اشاره و اعلام شد که این کنسول از این بازی‌ها به صورت کامل پشتیبانی خواهد کرد. و این یعنی مایکروسافت تمام تلاش خود را داشته تا محصولی عرضه کند که علاوه بر پوشش رزولوشن‌ 4K، بتواند واقعیت مجازی را نیز در کنار خود داشته باشد.

اینجاست که سوالات بسیار زیادی در مورد بازی‌ها و نحوه عرضه شدن آن ممکن است برای کاربران پیش آید که در این مورد فیل اسپنسر، آب پاکی را روی دست همگان ریخت و اذعان داشت که تمامی بازی‌هایی که در ادامه برای است کنسول عرضه خواهند شد، بدون هیچ مشکلی بر روی تمامی کنسول‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس وان اس و Project Scorpio اجرا خواهند شد. فیل اسپنسر هدف اصلی از عرضه کردن Project Scorpio را گامی بزرگ برای آینده و تلاش برای عرضه کردن بازی‌هایی فراتر از نسل فعلی اعلام کرد و اذعان داشت که این کنسول، قدرتمندترین کنسول بازی است که تا کنون تولید شده است.

این در حالیست که سونی نیز از وجود PlayStation 4 Neo خبر داده و البته اشاره کرده که خبری از معرفی این کنسول در نمایشگاه E3 2016 نخواهد بود. به هر شکل فعلا می‌توانیم بر اساس فیل اسپنسر، Project Scorpio را قدرتمندترین کنسول در نظر بگیریم و باید ببینیم که با عرضه شدن PS4 Neo، این موضوع تغییر خواهد کرد یا نه.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال