هر انسانی امواج مغزی مرتبط با درد مختص به خود دارد

محققان در تحقیقات جدید متوجه شدند هر انسان امواج مغزی مرتبط با درد متفاوتی دارد. در واقع همه ما به صورتی منحصر بفرد درد را احساس میکنیم. محققان این پدیده را اثرانگشت درد می نامند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اعلام کردند منخصربفرد بودن هر انسانی حتی در احساس درد نیز […]

محققان در تحقیقات جدید متوجه شدند هر انسان امواج مغزی مرتبط با درد متفاوتی دارد. در واقع همه ما به صورتی منحصر بفرد درد را احساس میکنیم. محققان این پدیده را اثرانگشت درد می نامند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اعلام کردند منخصربفرد بودن هر انسانی حتی در احساس درد نیز صدق می کند.

پیش از این نیز محققان در مورد امواج مغزی مرتبط با درد تحقیقاتی را انجام داده بودند. اما در آن زمان تفاوت این امواج مدنظر نبوده است. اما اکنون تحقیقات نشان می دهد اثرانگشت درد در هر انسانی نسبت به انسانی دیگر متفاوت است. در این مطالعه امواج گاما مغزی و اسکن مغز داوطلبان بررسی شد. در نهایت مشخص شد هر انسانی دارای اثرانگشت درد متفاوت است.

الیا والنتینی، دکترای روان‌شناسی می گوید: در این مطالعه توانستیم فرکانس و نوع نوسانات گاما را در زمان های متفاوت شناسایی کنیم. به گفته محققان در این تحقیق افرادی نیز وجود داشتند که امواج مرتبط با درد نداشتند. همچنین علاوه بر امواج مغزی متفاوت، پاسخ به محرک ها نیز در هر فردی متفاوت خواهد بود. به طوریکه برخی افراد ممکن است سیگنالی در شرایط مشابه ایجاد نکنند. بدین ترتیب هر فردی سیگنال منحصر بفرد خود را داشته و واکس او نیز نسبت به شرایط متفاوت است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال