فناوری پوشیدنی جدید ایربلز جایگزین ایرفون های امروزی خواهد شد

گروهی از مهندسان در دانشگاه  ایلینوی گراینگر روی نسل جدیدی از فناوری‌های پوشیدنی کار می‌کنند که در آینده می‌تواند جایگزین ایرفون های امروزی شود. این فناوری های جدید موبایلی به نام “ایربلز” قادرند تحول عظیمی در استفاده کاربر از لوازم جانبی تلفن های هوشمند به وجود آورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

گروهی از مهندسان در دانشگاه  ایلینوی گراینگر روی نسل جدیدی از فناوری‌های پوشیدنی کار می‌کنند که در آینده می‌تواند جایگزین ایرفون های امروزی شود. این فناوری های جدید موبایلی به نام “ایربلز” قادرند تحول عظیمی در استفاده کاربر از لوازم جانبی تلفن های هوشمند به وجود آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک پروفسور متخصص برق و کامپیوتر از کالج مهندسی ایلینوی به نام رومیت روی چودوری اعلام کرده در حال حاضر گروهی از مهندسان این دانشگاه روی ایرفون های جدیدی کار می‌کنند که به فناوری ایربلز شهرت دارد. این فناوری می‌تواند به تحولات صنعت تلفن همراه شبیه باشد. همانگونه که تلفن های قدیمی پس از روی کار آمدن تلفن های همراه دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. در آینده نیز پس از عرضه فناوری ایربلز احتمالاً برخی از لوازم جانبی موبایل نیز کنار گذاشته خواهد شد.

 در حال حاضر این تیم مهندسی بر روی توسعه الگوریتم‌های مختص پلتفرم ایرفون کار میکند. در واقع قرار است یک دستگاه پوشیدنی با زیر نظر گرفتن رفتارهای انسان آنها را درک کرده و همانند یک دستیار دیجیتالی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار دهد. همچنین علاوه بر آن قادر است معیارهای سلامتی و تناسب اندام وی را نیز پایش کند. ژیان یانگ، دانشجوی دکترای این دانشگاه در توصیف این فناوری می‌گوید: به عنوان مثال زمانی که کاربر به دنبال آدرس یک فروشگاه می گردد این ایرفون پس از دریافت موقعیت فروشگاه آن را به‌صورت یک صدای سه بعدی برای کاربر پخش می‌کند. پخش صدای سه بعدی از جهتی خواهد بود که کاربر به آن سمت راهنمایی می شود. در واقع پخش صدا همانند یک اسکورت صوتی عمل خواهد کرد.

 همچنین محققان در این ایرفون به سیستم  EarSense نیز فکر کرده اند. این سیستم شامل یک حسگر فعالیت دندان است. که در آینده می‌تواند از طریق حرکات دندان و ضربه کاربر حس شده تا به نوعی ارتباط بین هندزفری و تلفن های هوشمند امکان پذیر شود. همچنین این ایرفون هوشمند می‌تواند در زمینه شناسایی بیماری های مربوط به دندان ها نیز موثر باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال