اولین کاربران سرفیس‌بوک مایکروسافت از وجود باگ‌های زیاد و ناامید‌کننده خبر دادند

روز دوشنبه مایکروسافت اولین لپ‌تاپ خود را به‌طور رسمی عرضه کرد و کاربران زیادی که این لپ‌تاپ را پیش‌خرید کرده‌ بودند، موفق شدند تا آن را دریافت کنند. حال به نظر می‌رسد اولین لپ‌تاپ مایکروسافت بدون عیب و نقص نبوده و کاربران را با مشکلات زیادی دست و پاگیر کرده است. البته با توجه به […]

روز دوشنبه مایکروسافت اولین لپ‌تاپ خود را به‌طور رسمی عرضه کرد و کاربران زیادی که این لپ‌تاپ را پیش‌خرید کرده‌ بودند، موفق شدند تا آن را دریافت کنند. حال به نظر می‌رسد اولین لپ‌تاپ مایکروسافت بدون عیب و نقص نبوده و کاربران را با مشکلات زیادی دست و پاگیر کرده است. البته با توجه به اینکه هر محصولی در ابتدا دارای باگ‌های متفاوتی است نمی‌توان زیاد این مسئله را سخت گرفت اما برخی از این مشکلات باعث می‌شود تا اولین لپ‌تاپ رسمی مایکروسافت زیر سؤال رود.

طبیعتاً باگ‌های به وجود آمده اکثراً نرم‌افزاری هستند و سخت‌افزار این لپ‌تاپ دچار مشکل خاصی نبوده است. وب‌سایت Zdnet لیستی از مشکلات به وجود آمده در سرفیس‌بوک مایکروسافت را که توسط کاربران در انجمن‌های مختلف گزارش شده است جمع‌آوری کرده که در این لیست مشکلات عجیبی همچون روشن نشدن کامل لپ‌تاپ و تکان خوردن نمایشگر لپ‌تاپ به علت نامناسب بودن تعادل وزن نمایشگر با کیبورد لپ‌تاپ دیده شده است.

  • باهم نگاهی به لیست منتشر شده از گزارش‌های مختلف کاربران در مورد مشکلات سرفیس‌بوک مایکروسافت می‌اندازیم:
  • مشکل وصل شدن لپ‌تاپ به مانیتورهای شرکت دل. نمایشگر لپ‌تاپ پس از اتصال داک به مانیتور در هر دو یا سه دقیقه به‌طور کامل خاموش شده و حدود ده ثانیه در همین حالت باقی می‌ماند.
  • با استفاده از داک لپ‌تاپ نمی‌توان آن را روشن کرد. در ابتدا باید داک را جدا کرده و سپس لپ‌تاپ را روشن کنید. بعد از روشن شدن کامل لپ‌تاپ می‌توانید دوباره داک را متصل کنید.
  • هنگام مرور صفحات اینترنتی شاهد تغییر رنگ به وجود آمده در نمایشگر لپ‌تاپ می‌شوید بدین‌صورت که با پایین آوردن نشانگر موس شاهد تغییر رنگ سفید به رنگ زرد خواهید شد. این مشکل در مانیتورهای مختلف وصل شده به لپ‌تاپ دیده می‌شود و هنوز برطرف نشده است.
  • بدون متصل بودن داک، مشکلی در اجرای فایل‌های MPEG دیده نشده اما به محض اتصال داک لپ‌تاپ قادر به اجرای فایل‌های MPEG نیست. سپس لپ‌تاپ باید به‌طور کامل ری‌استارت شود تا بتوان این فایل را اجرا کرد.
  • مرور صفحات اینترنتی که دارای تبلیغات زیادی هستند یا اینکه کمی شلوغ به نظر می‌رسند باعث می‌شود تا نمایشگر به‌طور کامل خاموش شود. نمایشگر تا زمانی که داک لپ‌تاپ را جدا نکنید به حالت عادی برنمی‌گردد.
  • در برخی مواقع داک لپ‌تاپ به راحتی جدا نشده و ارور بستن برنامه‌ی Search مشاهده می‌شود این در حالی است که این‌چنین سرویسی در حال اجرا نبوده و تا ری‌استارت کامل لپ‌تاپ این مشکل برطرف نمی‌شود.

در هنگام نقد و بررسی‌های انجام شده بر روی این لپ‌تاپ، این‌گونه مشکلاتی هرگز مشاهده نشده و ممکن است این مشکلات تنها برای تعداد محدودی از افراد مشاهده شود؛ بنابراین جای نگرانی برای خرید این لپ‌تاپ نیست و شما می‌توانید در صورت تمایل بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای این لپ‌تاپ را خریداری کنید. مایکروسافت از مشکلات این کاربران آگاه بوده و به‌زودی بروز رسانی جدیدی را برای برطرف کردن این مشکلات منتشر می‌کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال