زمین به وضعیت وخیم اضطرار اقلیمی وارد شد

دانشمندان در مورد وضعیت اضطراری زمین هشدار داده اند. به گفته آنان نشانه های حیاتی در زمین وضعیت وخیمی دارد و تغییرات اقلیمی در آن وضعیت اضطراری پیدا کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان گزارش ویژه ای از وضعیت حیاتی زمین منتشر کرده اند. طبق این گزارش، از ۳۵ علامت […]

دانشمندان در مورد وضعیت اضطراری زمین هشدار داده اند. به گفته آنان نشانه های حیاتی در زمین وضعیت وخیمی دارد و تغییرات اقلیمی در آن وضعیت اضطراری پیدا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان گزارش ویژه ای از وضعیت حیاتی زمین منتشر کرده اند. طبق این گزارش، از ۳۵ علامت حیاتی زمین ، ۱۶ علامت آن به حد نهایی خود رسیده اند. با این حساب زمین در وضعیت کد قرمز یا همان هشدار یا تهدید امنیتی قرار گرفته است.

طبق داده های بدست آمده گرمای شدید و مداوم ، نابودی پوشش های جنگلی، آتش سوزی های گسترده و شیوع ویروس دنگی ، همگی نشان دهنده وضعیت وخیم زمین است.

طبق اعلام یک گروه بین المللی از محققان، میزان دی اکسیدکربن موجود در اتمسفر به ۴۱۸ قسمت در میلیون رسیده است که در تاریخ بی سابقه است. پروفسور ویلیام ریپل از محققان اصلی این مطالعه می گوید: با مشاهده آتش سوزی ها، سیل و طوفان ها می توان فهمید که شبح تغییرات آب و هوایی پشت درب است و آن را می کوبد. ریپل و گروهش مقاله خود را با جمله اکنون در وضعیت کد قرمز سیاره زمین هستیم و بشر در وضعیت اضطراری آب و هوایی قرار دارد، شروع کرده اند. آنها در گزارش خود از تمامی افراد، دانشمندان و رهبران جهان خواسته اند تا این گزارش را خوانده و هر چه سریعتر اقدامات لازم را برای جلوگیری از وضعیت وخیم تر انجام دهند.

آنها در این گزارش به این نکته اشاره می کنند که از زمان امضای ۱۷۰۰ دانشمند در زمینه هشدار اولیه به بشریت حدود سه دهه می گذرد و تا کنون میزان انتشار گازهای گلخانه ای ۴۰ درصد افزایش یافته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال