نیروگاه قمری زمین در ماه تامین کننده برق ساکنان ماه خواهد بود

یک شرکت سوییسی به نام Astrostrom طی همکاری با آژانس فضایی اروپا قصد دارند نیروگاه قمری زمین را بسازند. هدف از ساخت این نیروگاه ارائه چند مگاوات توان مایکروویو بوده است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایستگاه فضایی خورشیدی پیشنهاد شده می تواند تامین کننده برق سکونت گاه ها در ماه باشد. […]

یک شرکت سوییسی به نام Astrostrom طی همکاری با آژانس فضایی اروپا قصد دارند نیروگاه قمری زمین را بسازند. هدف از ساخت این نیروگاه ارائه چند مگاوات توان مایکروویو بوده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایستگاه فضایی خورشیدی پیشنهاد شده می تواند تامین کننده برق سکونت گاه ها در ماه باشد. در هال حاضر نیروگاه های خورشیدی مبتنی بر فضا در مرکز توجه قرار دارند. در حال حاضر دانشمندان تلاش دارند تا با کمک این فناوری امکان ارسال الکتریسیته به زمین از طریق انرژی خورشیدی و جذب آن را امتحان کنند. صفحات خورشیدی در صورت استقرار در فضا می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی انرژی خورشیدی را دریافت و ذخیره کنند. بنابراین به یک منبع انرژی پایدار تبدیل خواهند شد.

اکنون دانشمندان تلاش دارند تا بفهمند این منبع انرژی خورشیدی در فضا قادر به تأمین برق ساکنان ماه در آینده خواهند بود یا خیر. آژانس فضایی اروپا و شرکت سوییسی طرح مفهومی مربوط به ایستگاه قمری زمین را رونمایی کرده اند. در این طرح علاوه بر امکان  تولید انرژی خورشیدی در مقیاس وسیع و تامین انرژی پاک برای زمین، تامین انرژی مورد نیاز سکونت گاه های ماه نیز بررسی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال