مصرف غذاهای فرآوری شده باعث مرگ زودهنگام می شود

دو تحقیق جدید یکی در ایتالیا و دیگری در ایالات متحده نشان میدهد مصرف خوراکی های فرآوری شده ریسک مرگ زودهنگام را به دنبال دارد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، غذاهای فوق فرآوری شده نیمی از کالری مصرفی شهروندان در کشورهایی مانند ایالات متحده را تشکیل میدهد. اکنون تحقیقات جدید نشان میدهد […]

دو تحقیق جدید یکی در ایتالیا و دیگری در ایالات متحده نشان میدهد مصرف خوراکی های فرآوری شده ریسک مرگ زودهنگام را به دنبال دارد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، غذاهای فوق فرآوری شده نیمی از کالری مصرفی شهروندان در کشورهایی مانند ایالات متحده را تشکیل میدهد. اکنون تحقیقات جدید نشان میدهد مصرف این مواد بروز سرطان روده بزرگ و مرگ زودهنگام را به دنبال دارد.

در واقع خطر مصرف این مواد تنها به ارزش غذایی پایین آنها نیست و می تواند باعث به خط. افتادن جان افراد شود. تحقیق اخیر روی ۲۰ هزار نفر نشان می دهد افرادی که از غذاهای فرآوری شده استفاده می کنند ریسک بیشتری برای مرگ زودهنگام بوسیله عوامل مختلف دارند. این تحقیق روی ۵۰ هزار آمریکایی که میزان مصرف بالایی از این مواد را داشته اند انجام شد. در این تحقیق هم مشخص شد ارتباط مستقیمی در مصرف این مواد غذایی و ابتلا به سرطان روده بزرگ وجود دارد.

حتی با احتساب ارزش غذایی پایین این مواد همچنان ریسک تهدید سلامتی آنها باقی است. بدین معنی که موادی در این خوراکی ها باعث به خطر افتادن سلامتی می شود. حتی دریافت مواد غذایی سالم در بخش های دیگر رژیم غذایی نیز نمی تواند ریسک این بیماری ها را کاهش دهد. تلاش صنایع غذایی برای افزایش مواد مغذی آنها مانند اضافه کردن ویتامین ها نیز مشکل اصلی را حل نمی کند.

این تحقیق نشان داد با مصرف این مواد در رژیم غذایی میزان نشانگرهای التهابی مانند گلبولهای سفید نیز افزایش می یابد. این التهابات در برخی افراد بصورت زمین بروز می کند و می تواند علاوه بر آسیب به بافت های بدن باعث بیماری های مانند سرطان و بیماریهای قلبی شود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال