سیستم هشدار زلزله EEW به گوشی های شیائومی اضافه شد

طی همکاری شیائومی و آژانس های دولتی چین و اندونزی سیستم هشدار زلزله به تعداد بی شماری از گوشیهای شیائومی اضافه شده است تا کاربران بتوانند از بروز زلزله پیش از وقوع مطلع شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم هشدار زلزله اکنون به تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند شیائومی اضافه شده […]

طی همکاری شیائومی و آژانس های دولتی چین و اندونزی سیستم هشدار زلزله به تعداد بی شماری از گوشیهای شیائومی اضافه شده است تا کاربران بتوانند از بروز زلزله پیش از وقوع مطلع شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم هشدار زلزله اکنون به تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند شیائومی اضافه شده است و احتمالاً این قابلیت به دیگر گوشی ها به صورت آزمایشی و در کشور اندونزی اضافه می شود. همکاری شیائومی با آژانس های دولتی چین و اندونزی باعث اضافه شدن این قابلیت به گوشی ها شده است.

سیستم شیائومی EEW هم اکنون روی دستگاه های دارای نسخه های ۱۲، ۱۲٫۵ یا ۱۳ رابط کاربری MIUI ارائه خواهد شد که می تواند لرزش های نزدیک را به کاربران ساکن در اندونزی هشدار دهد. به گفته این شرکت، سیستم جدید می‌تواند با بررسی سرعت امواج الکتریکی که معمولاً سرعت آن بیشتر از سرعت امواج ثانویه زمین لرزه است طی چند ثانیه تا دهها ثانیه زمین لرزه ها را تشخیص دهد.

کاربران مناطقی مانند اندونزی با فعال کردن این قابلیت در گوشی خود می توانند هشدار هایی را به صورت دیداری و شنیداری که تحت تأثیر زمین لرزه قرار دارند دریافت کنند. از جمله این هشدارها شامل بزرگی زمین لرزه، زمان فرا رسیدن آن به صورت تخمینی و شدت آن خواهد بود. البته تنها زمانی که زمین لرزه ای به بزرگی بیشتر از ۴ بر اساس مقیاس شدت مرکالی به وقوع بپیوندد این هشدارها نمایش داده خواهد شد. در حال حاضر اندونزی به دلیل وجود بیشترین آتشفشان های فعال دنیا سالانه میزبان زمین لرزه های کوچک بیشماری است و ساکنان آن به دلیل موقعیت این کشور نسبت به کمربند لرزه اقیانوس آرام زمین ‌لرزه‌های بسیاری را از نوع بزرگ و کوچک تجربه می کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال