بسترهای زیرساختی برای انتخابات الکترونیکی آماده است

محمود واعظی، وزیر ارتباطات در خصوص دستورالعمل تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی اعلام کرد: دستورالعملی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده است که مربوط به قبل از انتخابات مجلس می‌شود و این دستورالعمل برای انتخابات ریاست جمهوری نیز باید اجرایی شود. موضوع تبلیغات در فضای مجازی در حیطه مسئولیت وزارت ارتباطات نبوده و […]

محمود واعظی، وزیر ارتباطات در خصوص دستورالعمل تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی اعلام کرد: دستورالعملی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده است که مربوط به قبل از انتخابات مجلس می‌شود و این دستورالعمل برای انتخابات ریاست جمهوری نیز باید اجرایی شود. موضوع تبلیغات در فضای مجازی در حیطه مسئولیت وزارت ارتباطات نبوده و کاندیداها باید طبق دستورالعمل شورای عالی فضای مجازی از آن تبعیت کنند.

وی تصریح کرد: بسترهای زیرساختی برای انتخابات الکترونیکی آماده است، اما اینکه این انتخابات به صورت سراسری و کاملا الکترونیکی انجام شود تصمیمی است که باید از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور گرفته شود و مربوط به وزارت ارتباطات نیست.

علاوه بر این چندی پیش خبری مبنی بر مسدود شدن تماس صوتی تلگرام با حکم قضایی منتشر که محمود واعظی، وزیر ارتباطات نیز این خبر را تایید کرد و گفت: این سرویس با هماهنگی وزارت ارتباطات برقرار شده بود و کاربران می‌توانستند از طریق آن با یکدیگر مکالمه کنند. این در حالی است که روز گذشته و با حکم قضایی که به اپراتورهای موبایل و اینترنت ارائه شد این سرویس مسدود شده است.

وزیر ارتباطات افزود: با توجه به اینکه این حکم از سوی دادستانی بوده، باید از قوه قضاییه دلایل صدور این حکم را سوال کنیم.

واعظی با اشاره به موضوع شکایت تلگرام از اپراتورهای تلفن همراه نیز اظهار داشت: ما به هیچ عنوان اجازه شکایت نمی‌دهیم و از اپراتورهای داخلی در مقابل این شبکه پیام رسان خارجی حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: شمار مشترکان اینترنت به ۴۳ میلیون نفر رسید و تا دو هفته آینده، ظرفیت پهن باند کشور به ۱۰ هزار گیگابایت خواهد رسید. هم اکنون ارزش بازار ICT به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده و تا پایان برنامه ششم به بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: پوشش خدمات ارتباطات به ۶۱ درصد رسیده است و شرایط برای ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در کشور مهیا شده است. ظرفیت IP داخلی نیز به ۶ هزار و ۸۰۰ گیگ رسیده است.

وی ادامه داد: در این دولت ۳۰ میلیون سیم‌کارت فاقد هویت شناسایی شد و ۷۴۲ شهر به نسل چهارم تلفن همراه و ۹۰۰ شهر به نسل سوم تلفن همراه مجهز شدند.