۱۱ دستگاه تحقیقاتی ناسا توسط راکت نیوشپرد به فضا ارسال شد

هفدهمین پرتاب راکت نیو شپرد از شرکت بلواوریجین در روز گذشته با موفقیت انجام شد و توانست ۱۱ دستگاه تحقیقاتی مربوط به ناسا را باخود به مدار زمین ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب هفدهم راکت نیو شپرد در روز پنجشنبه به وقت تهران انجام گرفت. این پرتاب اولین پرتاب از […]

هفدهمین پرتاب راکت نیو شپرد از شرکت بلواوریجین در روز گذشته با موفقیت انجام شد و توانست ۱۱ دستگاه تحقیقاتی مربوط به ناسا را باخود به مدار زمین ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب هفدهم راکت نیو شپرد در روز پنجشنبه به وقت تهران انجام گرفت. این پرتاب اولین پرتاب از شرکت بلواوریجین پس از سفر موسس این شرکت بوده است. این راکت ۱۸ متری توانست ۱۱ ابزار علمی و تحقیقاتی را با خود حمل کند. همچنین بر روی بدنه این کپسول نیز حدود ۱۰۰۰ کارت پستال از طرف کودکان و هنرمندان نصب شده بود. موتور این راکت از نوع Blu Engine 3 است که نیرویی معادل ۴۹۰ هزار نیوتن تولید میکند.

شرکت بلواوریجین پیش از این شکایتی را علیه ناسا ثبت کرده بود که در آن به قرارداد این شرکت با اسپیس ایکس اشاره شده بود. اما به نظر می رسد با وجود این شکایت مشکلی را در همکاری این دو ایجاد نکرده است. در ماموریت اخیر ۱۱ ابزار علمی ناسا توسط نیوشپرد به مدار ارسال شد. یکی از این دستگاه‌ها Deorbit نام دارد.

 این ابزار نوعی سنسور آزمایشی است که در آن اطلاعاتی مانند کاهش ارتفاع و فرود راکت ثبت خواهد شد. قرار است این داده ها با در نظر گرفتن نوع راکت ثبت شود تا در آینده ماموریت ها با اطمینان بیشتری انجام شود. ماموریت اخیر بلواوریجین که پس از پرواز جت بزوس و همسفران او به فضا انجام گرفت یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت برای جذب توریسم فضایی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال