تبدیل گوشی هوشمند به حسگر تشخیص ویروس با کمک چراغ قوه نانو

محققان با استفاده از یک چراغ قوه نانو گوشی هوشمند را به یک حسگر تشخیص دهنده ویروس تبدیل کردند. این چراغ قوه ابعاد نانو و بر روی یک تراشه قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چراغ قوه ساخته شده توسط محققان موسسه فناوری ماساچوست می تواند با استفاده از نورهای مختلف […]

محققان با استفاده از یک چراغ قوه نانو گوشی هوشمند را به یک حسگر تشخیص دهنده ویروس تبدیل کردند. این چراغ قوه ابعاد نانو و بر روی یک تراشه قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چراغ قوه ساخته شده توسط محققان موسسه فناوری ماساچوست می تواند با استفاده از نورهای مختلف کاربردهای گوناگونی داشته باشند. تحقیقات مختلفی در مورد بر هم کنش نور و ماده انجام گرفته و از طریق آن مواد مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند. مواد مختلف نسبت به نور رد شده واکنش گوناگونی را از خود نشان می دهند. این واکنش ها در مواد مختلف متفاوت بوده و نتیجه تحقیقات با استفاده از نورهای مختلف نیز می تواند جزئیات بیشتری نسبت به آن ماده را در اختیار قرار دهد.

محققان برای بررسی ماده با استفاده ار نور از وسیله ای به نام طیف سنج استفاده می کنند که به دلیل اندازه بزرگ امکان حمل و نقل آن وجود ندارد. به همین دلیل ساخت یک چراغ قوه در سایز نانو که بتواند این وظیفه را انجام دهد بسیار مفید خواهد بود. چراغ قوه ساخته شده بر روی یک تراشه با پرتوهای مختلفی کار می کند. برای ساخت آن نیز فناوری های صنعت میکروالکترونیک استفاده شده است. بدین ترتیب با استفاده از سیلیکون فوتونیک ها یک حسگر کامل برای دستکاری امواج نور ساخته شد. این فناوری قابلیت تولید انبوه با هزینه کم را خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال