استقامت تصاویری از یک دریاچه باستانی در مریخ ثبت کرد

تصاویری که مریخ نورد استقامت از سطح مریخ ثبت کرده نشان می‌دهد یک دریاچه باستانی در گذشته در این سیاره سرخ وجود داشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ‌نورد استقامت که هم اکنون در دهانه جیزرو در مریخ قرار دارد. تصاویری را از این منطقه ثبت و ارسال کرده که نشان […]

تصاویری که مریخ نورد استقامت از سطح مریخ ثبت کرده نشان می‌دهد یک دریاچه باستانی در گذشته در این سیاره سرخ وجود داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ‌نورد استقامت که هم اکنون در دهانه جیزرو در مریخ قرار دارد. تصاویری را از این منطقه ثبت و ارسال کرده که نشان می دهد که پیش از این در این دهانه دریاچه باستانی وجود داشته است. با بررسی تصاویر ارسالی شواهدی از وجود سیل در این منطقه نیز کشف شده است.

دانشمندان ناسا معتقدند با وجود خشکی بسیار زیاد در سطح مریخ، پیش از این سطح این سیاره از آب پوشیده شده بود. به طوری که این سیاره در میلیاردها سال پیش سطحی بسیار مرطوب داشته است و در آن اقیانوس ها، رودخانه ها و دریاچه ها جریان داشته اند. به همین دلیل مریخ‌نورد استقامت به دهانه جیزرو ارسال شد.

 تصاویر ارسالی حکایت از وجود یک دریاچه در این دهانه دارد. همچنین در تصاویر ثبت شده مشخص است که حاشیه شمال غربی دهانه یک دلتا قرار داشته است .تصاویر ارسالی از مریخ نورد نیز فرضیات گذشته دانشمندان را تایید می کند.

در تصاویر ارسال شده توسط مریخ نورد استقامت دیواره های شیبدار و یک تخت به نام کودیاک دیده می شود. همچنین تصاویر دریافتی می تواند به کشف نواحی پر آب در سالیان گذشته کمک کند. دانشمندان انتظار دارند لایه های رسوبی کشف شده در قسمت شرقی کودیاک و یا دیواره های شمال غربی با آنچه که مربوط به یک دلتا در زمین است مطابقت دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال