تصویر جدید استقامت از ایجاد ابرهای ترسناک در مریخ

مریخ نورد استقامت ناسا در تصاویر اخیر خود که از مریخ ارسال کرده است، ابرهای مه آلود و ترسناک مریخ را به تصویر کشیده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در تصاویر اخیر استقامت ابرهای ترسناک بصورت سایه مه آلود دیده میشود. پیش از این نیز فضاپیماهای اطراف مریخ پوشش ابرهای زیادی […]

مریخ نورد استقامت ناسا در تصاویر اخیر خود که از مریخ ارسال کرده است، ابرهای مه آلود و ترسناک مریخ را به تصویر کشیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در تصاویر اخیر استقامت ابرهای ترسناک بصورت سایه مه آلود دیده میشود. پیش از این نیز فضاپیماهای اطراف مریخ پوشش ابرهای زیادی را در نیمکره شمالی این سیاره در نزدیکی اواسط تابستان که به زودی فرا می رسد مشاهده کردند. اکنون نیز استقامت توسط دوربین ناوبری چپ خود تصویری از این ابرها را منتشر کرده است.

تصویر ارسالی که به تاریخ ۲۹ ژانویه ثبت شده است طلوع خورشید در مریخ را نشان می دهد که در زیر لایه هایی از ابرهای پراکنده قابل مشاهده است. ابرهای مریخ بسیار نازک هستند. دلیل آن نیز کم بودن آب در جو این سیاره است. در صورتی که تمام آب موجود در این سیاره روی جو قرار بگیرد لایه ای به نازکی تار موی انسان تشکیل می دهد.

تعداد فصل های مریخ نیز مانند زمین ۴ عدد است. البته نوع و زمان آنها با آنچه در زمین اتفاق می افتد متفاوت است. یکسال مریخی برابر با ۶۸۷ روز زمینی است. تعداد روزهای هر فصل نیز با یکدیگر متفاوت است. در حالی که بهار در نیمکره شمالی ۱۹۴ روز است، اما پاییز تنها ۱۴۲ روز طول میکشد. جو این سیاره نیز یک درصد جو زمین بوده و بسیار سردتر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال