هشدار حامیان محیط زیست به کاهش ۷۰ درصدی جمعیت حیات وحش در جهان

حامیان محیط زیست اعلام کردند طی ۵۰ سال گذشته حدود ۷۰ درصد از جمعیت حیات وحش جهان از بین رفتند. این گروه درخواست اقدام فوری برای نجات طبیعت و بحران های اقلیمی را دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش جدید صندوق جهانی طبیعت WWF مربوط به بررسی ۳۲ هزار گروه از […]

حامیان محیط زیست اعلام کردند طی ۵۰ سال گذشته حدود ۷۰ درصد از جمعیت حیات وحش جهان از بین رفتند. این گروه درخواست اقدام فوری برای نجات طبیعت و بحران های اقلیمی را دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش جدید صندوق جهانی طبیعت WWF مربوط به بررسی ۳۲ هزار گروه از ۵۲۳۰ گونه جانور بوده است. آنها زندگی این گروهها از جانوران از جمله پرندگان، خزندگان، دوزیستان و ماهی ها را بررسی و تغییرات آنها را ثبت کردند.

به گفته آنان از سال ۱۹۷۰ تا سال ۲۰۱۸ حدود ۷۰ درصد از جمعیت حیات وحش جهان کاهش یافته است. علاوه بر ازبین رفتن زیستگاه های آنان و تجزیه آن برای تبدیل به زمین های کشاورزی، تغییرات اقلیمی نیز زندگی آنان را تهدید می کند.

در این بین آسیب به گونه های دریایی موجود در آبهای شیرین و رودخانه ها بیشتر بوده است. بطوریکه حدود ۸۳ درصد از جمعیت آنها از سال ۱۹۷۰ کاهش پیدا کرد. بزرگترین کاهش جمعیت در آمریکای لاتین و جنگل های آمازون اتفاق افتاد. بزرگترین جنگل بارانی جهان به دلیل جنگل زدایی جمعیت زیادی از گونه های خود را از دست داد. کارشناسان می گویند آمازون در حال رسیدن به نقطه ای است که در آن دیگر جنگل بارانی فعالی دیده نمیشود که در اینصورت امکان مقابله با گرم شدن خطرناک زمین نیز وجود نخواهد داشت.

تانیا استیل از بخش اجرایی WWF در این مورد می گوید: رهبران جهان با وجود پیش بینی های فاجعه بار و وعده های پرشور، جنگل های در حال سوختن ، دمای بی سابقه هوا و میلیون ها انسان آواره هنوز عقب نشسته اند و در حال سوختن این دنیا هستند. طبیعت و بحران های اقلیمی به یکدیگر گره خورده آمد و موضوعی دور از دسترس محسوب نمی‌شوند که برای حل آن باید فناوری های جدیدی کشف شود.

در حال حاضر سالانه ده میلیون هکتار جنگل از بین میرود که می تواند علاوه بر تهدیدات اقلیمی ، امنیت غذایی و زندگی میلیون ها نفر را با خطر روبرو کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال