رای نهایی دادگاه سرنوشت دعوای اپل و اپیک گیم بر سر اپ استور را مشخص خواهد کرد

قاضی فدرال کالیفرنیا در دادگاه روز دوشنبه و پس از شنیدن استدلال‌های نهایی وکلای اپل و رقیب آن اپیک گیم توسعه دهنده فورتنایت، زمان اعلام رای نهایی را مشخص کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دادگاه مربوط به انحصار غیر قانونی اسپ استور که سه هفته به طول انجامید در روز دوشنبه […]

قاضی فدرال کالیفرنیا در دادگاه روز دوشنبه و پس از شنیدن استدلال‌های نهایی وکلای اپل و رقیب آن اپیک گیم توسعه دهنده فورتنایت، زمان اعلام رای نهایی را مشخص کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دادگاه مربوط به انحصار غیر قانونی اسپ استور که سه هفته به طول انجامید در روز دوشنبه به کار خود پایان داد. این دادگاه در پی شکایت اپیک گیم از اپ استور اپل بوده که در آن به قوانین ضد انحصار و مجبور کردن توسعه‌دهندگان برای پرداخت اپل به صورت انحصاری و از طریق اپ استور و دریافت ۳۰ درصد کارمزد برنامه ها تشکیل شده بود.

اپیک گیم در این دادگاه درخواست کرد تا سیاست های اپل در مورد مدل تجاری اش تغییر کند. تا توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه‌های خود را از طریق فروشگاه های شخص ثالث به کاربران ارائه دهند و به این ترتیب مبلغ ۳۰ درصد کارمزد اپل را پرداخت نکنند. اپل نیز در مقابل چنین درخواستی مدعی شد، بدین ترتیب امنیت دستگاه کاربران به خطر خواهد افتاد. همچنین تیم کوک اعلام کرد: چنین حرکتی یک نوع آزمایش محسوب می‌شود که من آن را اجرا نخواهم کرد.

اپل قصد از دست دادن درآمد اپ استور را ندارد. همچنین این شرکت از طریق تجارت خدماتی مانند باندل Apple Music+، Apple TV+ و iCloud و منابع دیگر درآمد دارد. اپل در سال ۲۰۲۰ بالغ بر 53.7 میلیارد دلار از خرید برنامه ها در اپ استور درآمد داشته که تقریباً ۲۰ درصد از درآمد کل این شرکت به مبلغ ۲۷۴ میلیارد دلار را تشکیل داده بود.

قاضی دادگاه گونزالس راجرز در مورد زمان اعلام رای نهایی گفت: رای نهایی در هفته ها و یا ماه های آینده و پس از بررسی ۴۵۰۰ صفحه مدارک و شهادت صادر خواهد شد. بدین ترتیب می ‌توان تمام یا بخشی از درخواستهای اپیک را در این پرونده قبول کرد. این دادگاه در مورد پرونده های انحصاری بسیار محتاط عمل خواهد کرد.

اختلاف اپل و شرکت اپیک گیمز در ماه اوت سال گذشته شروع شد. درست زمانیکه اپیک گیم با ۳۵۰ میلیون کاربر در با دور زدن قوانین فروشگاههای اپل و گوگل سعی داشته تا با ۲۰ درصد تخفیف خریدهای کاربران را بصورت درون برنامه ای انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال