مدیرعامل شرکت اریکسون از سمت خود استعفا داد

دوران سخت شرکت تازه احیا شده‎ی سوئدی اریکسون به نظر تمام نشدنی است چون مدیرعامل این شرکت یعنی آقای هانس وستبرگ بعد از نزدیک به 7 سال استعفا داد. امروز، این شرکت جدایی ناگهانی او را اعلام کرد و اظهار داشت “زمان آن فرا رسیده است که رهبر جدیدی هدایت فاز بعدی توسعه‎ی شرکت اریکسون […]

دوران سخت شرکت تازه احیا شده‎ی سوئدی اریکسون به نظر تمام نشدنی است چون مدیرعامل این شرکت یعنی آقای هانس وستبرگ بعد از نزدیک به 7 سال استعفا داد. امروز، این شرکت جدایی ناگهانی او را اعلام کرد و اظهار داشت “زمان آن فرا رسیده است که رهبر جدیدی هدایت فاز بعدی توسعه‎ی شرکت اریکسون را بر عهده بگیرد.” فعلا، مدیر ارشد مالی این شرکت آقای Jan Frykhammar تا زمانی که جایگزین مناسبی انتخاب شود، جانشین وستبرگ خواهد بود.

وستبرگ در سال 1991 به شرکت اریکسون پیوست، او با ارتقاء مقام توانست رئیس بخش خدمات جهانی این شرکت بین سال‎های 2003 و 2007 شود تا این‎که در نهایت در سال 2007 به مقام مدیر ارشد مالی و در سال 2010 به مقام مدیرعاملی رسید. او در طول مدت 6.5 ساله‎ی مدیریت خود توانست میزان سودرسانی به این شرکت را بدون توجه به شرایط بازار اشباع شده از شبکه‎های نسل چهارم بهبود بخشد، ولی بعد از 7 سال در اوج بودن، ارزش سهام اریکسون در فروردین 1394 رو به کاهش گذاشت.

این مدیرعامل سابق شرکت اریکسون دوران سختی را برای اتخاذ تدابیری به منظور کاهش هزینه‎ها، استخراج کارکنان به علت کاهش ارزش شرکت، رقابت شدید از سوی شرکت‎هایی نظیر نوکیا و هوآوی و بازجویی‎ها و تحقیقات شدید در رابطه با اعمال تجاری این شرکت در اروپا و آسیا بابت ادعاهایی که بابت فساد مالی این شرکت شده بود، سپری کرد. هفته‎ی گذشته شرکت اریکسون گزارشی را رد کرد که این شرکت را متهم به این کرده بود قبل از سرویس‎دهی به مشتریان از آن‎ها هزینه دریافت می‎کند.

بین سال‎های 2001 و 2012، شرکت‎های سونی و اریکسون یک شرکت مختلط تحت نام سونی اریکسون شکل دادند. به دنبال این اتحاد، شرکتی شکل گرفت که در بازار تولید گوشی‎های همراه حرف‎های زیادی برای گفتن داشت، ولی به دنبال از بین رفتن انرژی این شرکت آن‎ها نتوانستند خود را با عصر گوشی‎های هوشمند وفق دهند. در اوایل سال 2012 سونی سهم اریکسون از این شراکت را خرید و به تولید گوشی‎های اکسپریای خود پرداخت، در حالی‎که شرکت اریکسون تلاش خود را به بحث تجهیزات مخابراتی و ارتباطی متمرکز کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال