ایجاد ارتباطات زیر آبی از راه دور با تبدیل سیگنال به آواز نهنگ

دانشمندان چینی با هدف ایجاد ارتباطات زیر آبی از راه دور فناوری جدیدی را توسعه دادند. در این فناوری کلیه زیردریایی ها و پهپاد های زیر آبی می توانند تا فاصله بیش از ۳۰ هزار کیلومتر به یکدیگر متصل شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی فناوری جدید توسعه داده‌اند که […]

دانشمندان چینی با هدف ایجاد ارتباطات زیر آبی از راه دور فناوری جدیدی را توسعه دادند. در این فناوری کلیه زیردریایی ها و پهپاد های زیر آبی می توانند تا فاصله بیش از ۳۰ هزار کیلومتر به یکدیگر متصل شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی فناوری جدید توسعه داده‌اند که در آن سیگنال های صوتی در دریا به صدای نهنگ تبدیل می شوند. این کار با هدف استتار ارتباطات نظامی انجام می گیرد. برای آزمایش این فناوری نیز تیم محققان در شمال غربی چین دستگاه شنود سیگنال های صوتی را در یک فاصله ۱۵۰ کیلومتری در عمق ۲۰۰ متری آزمایش کردند. در این آزمایش سرعت انتقال داده به ۲۰۰ در ثانیه رسید که برابر با پهنای یک باند رادیویی است. این محققان توانستند نشان دهند که با وجود نویزهای زیاد در پس زمینه و بدون هیچگونه خطایی میتوان پیامهای رمزنگاری شده ارسال کرد. در حال حاضر فناوری های موجود تنها می‌توانند ارتباطات صوتی با این سرعت و کیفیت را تنها در فاصله کمتر از ۱۰ کیلومتر ارسال کنند.

علاوه بر آن محققان چینی قصد دارند نوعی سلاح های هوشمند کاشتنی را در دریا استفاده کنند که تنها در زمان جنگ فعال می شود و یا پهپاد هایی بسازند که با استفاده از راکتور هسته ای بتوانند مسافت های طولانی را پرواز کنند.

در حال حاضر برقراری ارتباطات از راه دور دریایی با روش های مختلف انجام می‌گیرد. اما هیچ کدام کارایی بالایی ندارند و باند فرکانسی کنونی در ارتباطات صوتی زیر آب نیز نمی تواند در مسیرهای طولانی پاسخگو باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال