تاسیس مرکز ملی اشتراک گذاری هشدارهای امنیت سایبری در ایران

مرکز ملی اشتراک‌گذاری و ارائه هشدارهای امنیت سایبری به نام سامانه ماها در ایران تاسیس خواهد شد. هدف از تاسیس این مرکز، تاسیس یک ارگان رسمی برای اشتراک گذاری وضعیت سایبری کشور است. بدین طریق میتوان آگاهی های وضعیتی را ارتقا داد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز و به نقل از پژوهشگاه ارتباطات […]

مرکز ملی اشتراک‌گذاری و ارائه هشدارهای امنیت سایبری به نام سامانه ماها در ایران تاسیس خواهد شد. هدف از تاسیس این مرکز، تاسیس یک ارگان رسمی برای اشتراک گذاری وضعیت سایبری کشور است. بدین طریق میتوان آگاهی های وضعیتی را ارتقا داد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز و به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بحث و بررسی پیرامون تشکیل این سامانه در پژوهشگاه ICT انجام گرفت. در این بررسی‌ها گزارش دستاوردهای پژوهشی و کاربردی به عنوان موضوع اصلی شناخته شد و اقدامات مختلف برای تست این سامانه و تدوین قوانین و مقررات برای اشتراک گذاری بررسی شد.

علیرضا عنایتی ، سخنگوی این نشست در مورد لزوم استفاده از این سامانه گفت: در مقابل تهدیدهای ملی و در مقایسه با شاخص‌های مختلف، نهادهای حاکمیتی باید نحوه مواجهه با آنها را بر عهده بگیرند. بدین ترتیب با یکپارچگی تصمیم گیری‌ها، کلیه اشتراک گذاری‌ها با توجه به حقوق عمومی و حفظ حریم شخصی انجام خواهد شد. از دیگر فواید این اشتراک گذاری می‌توان به نمایش وضعیت سایبری کشور و سطح مخاطرات تهدیدآمیر و نوع اثرات آنها نیز اشاره کرد.

قرار شد جلسات اشتراک گذاری و تحلیل این موضوعات و همچنین نحوه کار و هماهنگی کشورهای پیشرو در محل پژوهشگاه ICT برگزار شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال