تشکیل مرکز ملی مالکیت فکری در ایران

در جلسه دیروز هیئت دولت، رئیس جمهور کشورمان با تشکیل مرکز ملی مالکیت فکری در ایران موافقت کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، هیئت وزیران در جلسه ای که با این منظور تشکیل داده بود، با تشکیل مرکز ملی مالکیت فکری در ایران در جهت حمایت از نظام فکری در علم […]

در جلسه دیروز هیئت دولت، رئیس جمهور کشورمان با تشکیل مرکز ملی مالکیت فکری در ایران موافقت کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، هیئت وزیران در جلسه ای که با این منظور تشکیل داده بود، با تشکیل مرکز ملی مالکیت فکری در ایران در جهت حمایت از نظام فکری در علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان موافقت کرد. مالکیت فکری به تمام قدرت فکر و ذهن انسان گفته میشود که همچون یک دارایی نامشهود است. مانند : اختراعات، آثار ادبی و هنری، نمادها، نام و تصاویر استفاده‌شده در تجارت.

حقوق مالکیت صنعتی نیز پیش تر بعنوان بخشی از مالکیت معنوی تعریف شده بود. مانند حق استفاده‌ی انحصاری علائم تجاری، اختراعات، طرح‌های صنعتی، نام تجارتی، مبدأ و نشان جغرافیایی کالا و… که از ابتکار و نتیجه‌ی فکر افراد دربرابر اشخاص ثالث ازطریق ثبت این حقوق در محدوده‌ی جغرافیایی یک کشور ثبت حمایت می‌کند. بدین ترتیب حق انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری راحت تر انجام میگیرد. و از اعمالی مخالف شئونات عرصه صنعت و تجارت جلوگیری خواهد شد.

هیئت دولت همچنین مبلغ 27 میلیارد ریال اعتبار به مرکز استاندارد ملی اختصاص داد. تا آزمایشگاههای این مرکز تجهیز و در زمان وقوع بلایای طبیعی کارایی بهتری داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال