ماموریت فضایی اقلیدوس کشف ماده تاریک است

ماموریت فضایی اقلیدوس قرار است از رموز دو ماده اسرار آمیز در جهان پرده برداری کند. این دو پدیده همان انرژی تاریک و ماده تاریک هستند که توسط این تلسکوپ مورد بررسی قرار خواهند گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای اقلیدوس در تاریخ ده تیر ماه کار خود را آغاز خواهد […]

ماموریت فضایی اقلیدوس قرار است از رموز دو ماده اسرار آمیز در جهان پرده برداری کند. این دو پدیده همان انرژی تاریک و ماده تاریک هستند که توسط این تلسکوپ مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای اقلیدوس در تاریخ ده تیر ماه کار خود را آغاز خواهد کرد. این ماموریت در فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری زمین انجام میشود و مسافت زیادی برای این فضاپیما محسوب خواهد شد. محل قرارگیری این تلیکوپ نقطه لاگرانژی دوم است. در این مکان بررسی و کشف پیرامون ماده تاریک آغاز میشود.

استفان ویلکینز، اخترشناس در مورد این ماموریت می گوید: این تلسکوپ از قابلیت تفکیک همانند تلسکوپ هابل برخوردار است. بنابراین امکان تصویربرداری از یک سوم آسمان شب را نیز خواهد داشت. محققان امیدوارند با استفاده از این تلسکوپ یک نقشه کامل و با جزئیات از آسمان شب فراهم کنند.

تلسکوپ اقلیدوس برای مشاهده ماده تاریک از فناوری ای با نام لنزینگ گرانشی استفاده خواهد کرد. در این قابلیت میلیون ها تصویر از کهکشان ها ثبت خواهد شد. سپس با کمک این تصاویر کش آمدن نور در اثر گرانش مشاهده و ثبت خواهد شد.

ماتلده ژوزاک، پروفسور دانشگاه دورهام در مورد فناوری این تلسکوپ می گوید: لنزینگ گرانشی با هدف کشف ماده تاریک ایجاد شد و می تواند اجزای سازنده آن را به ما نشان دهد. ممکن است ذرات نور اجزای ماده تاریک باشند. در اینصورت نوعی لنزینگ خاص توسط این ماده ایجاد خواهد شد. در صورت وجود ذرات بسیار بزرگ در ماده تاریک نوع لنزینگ تولید شده نیز متفاوت خواهد بود. با استفاده از این اطلاعات می توان بررسی ماده تاریک در زمین را نیز دنبال کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال