تلسکوپ اقلیدس جهان تاریک را رمزگشایی خواهد کرد

در حالی اسپیس ایکس تلسکوپ اقلیدوس را به فضا پرتاب کرد که این تلسکوپ برای نقشه برداری از جهان تاریک طراحی شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس با استفاده از موشک خود تلسکوپ دیگری را به مدار ارسال کرد تا بتواند به ماموریت خود یعنی نقشه برداری از جهان […]

در حالی اسپیس ایکس تلسکوپ اقلیدوس را به فضا پرتاب کرد که این تلسکوپ برای نقشه برداری از جهان تاریک طراحی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس با استفاده از موشک خود تلسکوپ دیگری را به مدار ارسال کرد تا بتواند به ماموریت خود یعنی نقشه برداری از جهان تاریک برسد.

تلسکوپ اقلیدوس به آژانس فضایی اروپا تعلق دارد و با استفاده از موشک فالکون ۹ از پایگاه فضایی کیپ کارناوال به فضا پرتاب شد.

جوزف اشباخر مدیر کل آژانس فضایی اروپا اعلام کرد: ما برای انجام این مأموریت بسیار هیجان زده ایم. زیرا می دانیم اکنون این تلسکوپ در خال رسیدن به نقطه لاگرانژی ۲ است. این موضوع باعث هیجان و خوشحالی من است.

تلسکوپ فضایی اقلیدوس قرار است ماده تاریک و انرژی تاریک را جستجو کند. پس از پرتاب نیز از موشک خود جدا شده و اکنون در مسیر نقطه لاگرانژی ۲ قرار دارد. این نقطه در فاصله ۱.۵ میلیون کیلومتری از زمین قرار دارد. در این نقاط به دلیل پایداری زیاد امکان قرارگیری ماهواره ها با حداقل سوخت وجود دارد. این نقطه مکان قرارگیری تلسکوپ فضایی جیمز وب نیز است.

به اعتقاد دانشمندان ماده تاریک و انرژی تاریک بخش زیادی از جهان را تشکیل می دهند و به دلیل اینکه در طول موج های نور قابل مشاهده نیستند تنها از طریق تاثیرات آنها بر اجرام دیگر می توان آنها را شناسایی کرد. دانشمندان قصد دارند با شناسایی این پدیده اثرات زمان بر کیهان را بررسی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال