کاوشگر قمری اروپا برای کشف قمر های مشتری آماده است

ماهواره جوس متعلق به اروپا در مراحل نهایی آزمایشات خود قرار دارد و به زودی ماموریت خود را برای بررسی قمرهای مشتری آغاز خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب ماهواره جوس اروپا از آمریکای جنوبی و در تاریخ آوریل خواهد بود. قرار است این فضاپیمای ۶ تنی زمین را به […]

ماهواره جوس متعلق به اروپا در مراحل نهایی آزمایشات خود قرار دارد و به زودی ماموریت خود را برای بررسی قمرهای مشتری آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب ماهواره جوس اروپا از آمریکای جنوبی و در تاریخ آوریل خواهد بود. قرار است این فضاپیمای ۶ تنی زمین را به مقصد قمرهای یخی مشتری ترک کند و آنها را برای قابل سکونت بودن مورد بررسی قرار دهد. قمرهای مشتری شامل کالیستو، گانیمد و اروپا است.

منظومه جووین شامل سیاره مشتری بهمراه حلقه ها و قمرهای آن بسیار دور از خورشید قرار دارند و میزان نوری که از خورشید دریافت می کنند حدود یک بیست و پنجم میزان نور دریافتی زمین است. فشار گرانشی این سیاره بر قمرهای خود نشان دهنده وجود انرژی و گرمای لازم برای نگه داشتن مقدار زیادی آب در اعماق خود است.

پروفسور اما بانس، از دانشمندان این ماموریت از دانشگاه لستر بریتانیا در این مورد می گوید: احتمال دارد یک اقیانوس عمیق به عمق ۱۰۰ کیلومتر در زیر پوسته قمر اروپا قرار داشته باشد. از طرفی احتمال می رود کف این اقیانوس از نوع سنگی باشد. پس احتمال دارد مواد شیمیایی جالبی در آن یافت شود.

سفر این کاوشگر حدود ۸.۵ سال طول میکشد . قرار است فاصله ۶.۶ میلیارد کیلومتری را تا سیاره مشتری طی کند. زمان رسیدن آن نیز سال ۲۰۳۱ خواهد بود. قرار است این کاوشگر از کنار سه قمر مشتری عبور کرده و بررسی هایی انجام دهد و در نهایت در کنار قمر گانیمد مستقر شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال