مقامات اروپایی: اپلیکیشن های جام جهانی جاسوس افزار هستند

مقامات دولتی در اروپا با اشاره به جاسوس افزار بودن اپلیکیشن های مربوط به جام جهانی نسبت به دانلود و استفاده از آن ها هشدار دادند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مقامات دولتی در اروپا اعلام کردند اپلیکیشن های جام جهانی قطر جاسوس افزار بوده و می توانند به اطلاعات گوشی دسترسی […]

مقامات دولتی در اروپا با اشاره به جاسوس افزار بودن اپلیکیشن های مربوط به جام جهانی نسبت به دانلود و استفاده از آن ها هشدار دادند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مقامات دولتی در اروپا اعلام کردند اپلیکیشن های جام جهانی قطر جاسوس افزار بوده و می توانند به اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کنند.

به گفته آنان کلیه اپلیکیشن های قطری که همگی برای بازی های جام جهانی توسعه داده شدند می توانند خطر نقض حریم خصوصی را به همراه داشته باشند. بنابراین کلیه افرادی که برای تماشای بازی ها به قطر سفر می کنند نسبت به این موضوع آگاه باشند.

خبرگزاری پولیتیکو می گوید طبق درخواست نهادهای رگولاتوری با هدف حفظ داده ها از مسافران قطر خواسته شده است که اپلیکیشن های جام جهانی را دانلود نکنند. طبق اعلام آنها اپلیکیشن های قطری بسیار بیشتر از آنچه که در توضیحات حریم خصوصی آنها گفته شده است، داده جمع آوری می کنند.

طبق پیش بینی های انجام شده حدود ۱.۵ میلیون نفر برای تماشای بازی های فوتبال به قطر سفر می کنند. در این بازی ها از افراد تماشاگر که به این کشور سفر کرده اند خواسته شده تا اپلیکیشن رسمی این بازی ها با نام Hayya را دانلود و نصب کنند.

طبق اعلام سازمان حفاظت از داده ها در آلمان ، یکی از این اپلیکیشن ها داده های مربوط به برقراری تماس تلفنی و دریافت شماره های مقصد را جمع آوری می کند. دیگر اپلیکیشن اجازه ورود به حالت استراحت به گوشی ای که روی آن نصب شده را نمی دهد. داده های آنها نیز به یک سرور دیگر منتقل می شود.

این مقامات در نهایت می گویند در صورتی که نصب این اپلیکیشن ها ضروری هستند روی گوشی دیگری که اطلاعاتی را در بر ندارد نصب شود. مقامات دیگر کشورهای اروپایی نیز به نوعی این هشدارها را بازتاب داده اند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال