حتی سال ها قبل نیز روی سیاره ونوس آب وجود نداشته است

چندی پیش بر طبق تحقیقاتی عنوان شده بود که به دلیل وجود برخی از رشته کوه ها بر روی سیاره ونوس، زمانی بر روی این سیاره آب نیز وجود داشته است. نتایج این تحقیقات، اخیرا توسط تحقیقات جدیدی رد شده و دانشمندان عنوان می کنند که حتی میلیاردها سال قبل نیز بر روی سیاره ونوس […]

چندی پیش بر طبق تحقیقاتی عنوان شده بود که به دلیل وجود برخی از رشته کوه ها بر روی سیاره ونوس، زمانی بر روی این سیاره آب نیز وجود داشته است. نتایج این تحقیقات، اخیرا توسط تحقیقات جدیدی رد شده و دانشمندان عنوان می کنند که حتی میلیاردها سال قبل نیز بر روی سیاره ونوس آبی وجود نداشته است.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، در پژوهش های پیشین این گونه عنوان شده بود که به دلیل وجود رشته کوه هایی از جنس گرانیت بر روی سطح سیاره ونوس، این سیاره زمانی دمایی مناسب تر و حتی مانند زمین قابلیت زندگی داشته است. بر طبق این پژوهش ها، در جایی رشته کوه های گرانیتی تشکیل می شود که آب وجود داشته باشد و چون در برخی از قاره های زمین نیز رشته کوه هایی از جنس گرانیت وجود دارد پس زمانی خیلی دور، دمای هوای سیاره ونوس پایین تر از دمای فعلی آن بوده به طوری که رشته کوه های گرانیتی بر روی سطح آن تشکیل شده اند.

اخیرا پژوهش های جدید توسط انستیتو LPI انجام شده است که بر طبق آن ها، جنس رشته کوه های سیاره ونوس از گرانیت نمی باشد. بر این اساس فرضیه وجود آب بر روی سیاره نیز به طور کلی پذیرفتنی نیست. بر طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته، جنس رشته کوه های سیاره ونوس از مواد بازالتی است که از جریان گدازه ها روی منطقه Ovda Regio تشکیل شده اند و این نوع از رشته کوه ها جهت تشکیل به آب نیاز ندارند. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال