کسب و کارها

هر آنچه در رابطه با فریت بار مسافری باید بدانید

ارسال بار به نقاط مختلف از گذشته اهمیت زیادی داشت و روش های مختلفی برای این کار طراحی شده است. فریت بار یکی از انواع راه های ارسال کالا به کشورهای دیگر می باشد که اکثراً از راه هوایی انجام می شود. افراد به دلایل مختلفی به کشورهای دیگر سفر یا مهاجرت می کنند که […]

ارسال بار به نقاط مختلف از گذشته اهمیت زیادی داشت و روش های مختلفی برای این کار طراحی شده است. فریت بار یکی از انواع راه های ارسال کالا به کشورهای دیگر می باشد که اکثراً از راه هوایی انجام می شود. افراد به دلایل مختلفی به کشورهای دیگر سفر یا مهاجرت می کنند که برای این کار نیاز به وسیله های مختلف دارند. برای حمل و نقل وسیله ها راه های مختلفی وجود دارد ولی مقرون به صرفه ترین راه فریت بار است. با فریت بار امکان ارسال کالا به تمامی کشورهای جهان از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلستان، آلمان، فرانسه، سوئد، نروژ، ترکیه، امارات، فنلاند، کویت، قطر، عمان و … وجود دارد.

کلمه فریت در لغت به معنای حمل بار می باشد و وقتی کلمه بار به آن اضافه می شود معنی ارسال بار به صورت هوایی را به خود می گیرد. بیشتر افرادی که از این روش برای ارسال کالا استفاده می کنند دانشجویان و افرادی هستند که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف جهان را دارند. برای حمل کالا و ارسال آن با هواپیما به صورت عادی باید مقدار مجاز  رعایت شود و ارسال بیشتر از آن ها هزینه زیادی دارد ولی فریت بار هزینه بسیار پایینی نسبت به آن دارد و می توانید بهترین گزینه باشد. ما در این مقاله همه آن چه که باید درباره فریت بار را بدانید برای شما گردآوری کرده ایم تا با مطالعه آن ها به بهترین شکل ممکن کالاهای خود را به خارج از کشور ارسال کنید.

شرکت ملل کارگو یکی از معتبرترین شرکتهای خدمات بار هوایی در کشور است که بدون هیچ مشکلی بار مسافری شما را به تمامی نقاط دنیا ارسال می کند جهت دربیافت اطلاعات بیشتر از نحوه کار ملل کارگو می توانید از طریق زیر ارتباط برقرار کنید :

تهران , میرداماد , نبش بزرگراه مدرس , پلاک 279 , طبقه دوم , واحد 4

تلفن : 26705762-021

موبایل : 09129741801

آدرس وب سایت : https://melalcargo.com/

چرا باید از فریت بار استفاده کنیم؟

برای حمل بار به روش عادی و با استفاده از هواپیماهای مسافربری و … افراد نمی توانند بار اضافی داشته باشند زیرا باید هزینه اضافه بار را نیز پرداخت کنند. فریت بار بهترین جایگزین برای اضافه بار مسافری‌ست. چرا که در فریت بار، شما مجاز به حمل هر میزان بار شخصی و غیرتجاری، با صرف مبلغ بسیار پایین تری نسبت به اضافه بار هستید؛ به‌شرط آنکه بار شما، جزو کالاهای غیر مجاز در فریت بار محسوب نشوند. شما میتوانید در فریت بار مسافری، تمام لوازم مجاز در فریت بار را، پیش و یا پس از پرواز خود، به مقصدتان در هرگوشه از جهان، بصورت غیر همراه ارسال نموده، و هرگاه به مقصد رسیدید، در گمرک فرودگاه، محموله‌ی خود را ترخیص نموده و تحویل بگیرید.

با این روش شما می توانید به کشور های مختلف کالا ارسال کنید. برای بیشتر افراد این سوال پیش می آید که اگر شهر مقصد فرودگاه نداشته باشد کالاها چگونه ارسال می شوند. بهتر است بدانید در این صورت بار شما به نزدیک ترین فردوگاه به شهر مقصد ارسال می شود و از آنجا به صورت زمینی به شهر مدنظر انتقال می یابد. البته امروزه فریت بار تنها شامل ارسال هوایی نمی شود بلکه بار ها به صورت زمینی و دریایی نیز انجام می شود

برای فریت کالا به کشورهای مختلف از کشور ما ایران به چه نکاتی باید توجه کنید؟

  1. برای این که کالای شما در زمان مناسب به مقصد برسد باید یک هفته الی ده روز قبل از مسافرت اقدام به ارسال کالا در فریت بار کنید.
  2. در هنگام ارسال کالا حتما به روزهای تعطیلی در گمرک نیز توجه کنید و با در نظر گرفتن آن ها دو روز قبل از مسافرت کالای خود را ارسال کنید.
  3. حتما توجه کنید که گمرک امام خمینی ( ره ) در روزهای پنج شنبه ، جمعه و سایر تعطیلات رسمی کشور، تعطیل می باشد.
  4. جاسازی هرگونه وسیله دیگر در کنار کالاهای ارسال نوعی قاچاق به حساب می آید و ماموران گمرک در صورت مواجه شدن با چنین کارهایی برخورد خواهند کرد.
  5. کالا و بار دیگران را برعده نگیرید زیرا تمامی مسئولیت آن با شما خواهد بود و در صورت بروز تخلف و بی قانونی شما مجازات خواهید شد.
  6. برای فریت کالا به کشورهای مختلف به بهترین شکل ممکن بهتر از شرکت های فعال در این زمینه کمک بگیرید. شرکت ملل کارگو دارای مجوز حمل هوایی بار می باشد که به شما کمک می کند تا کالاهای خود را با هزینه کم و در کمترین زمان ممکن به مقصد برسانید.

هر آنچه در رابطه با فریت بار مسافری باید بدانید | تکنا - کسب و کارهامراحل لازم برای فریت بار

برای این که بتوانید بار خود را به ورت استاندارد و خیلی راحت ارسال کنید حتما باید اطلاعات کافی درباره نحوه ارسال آن را داشته باشید. در ادامه تمامی مراحلی که حتما باید برای ارسال کالا توجه کنیم اشاره می کنیم. توجه کنید که اگر کار خود را به شرکت ملل کارگو بسپارید تمامی مراحل  به جز احراز هویت شما بر عهده شرکت خواهد بود.

تماس با شرکت ملل کاگو

اولین کاری که شما باید برای فریت بار انجام دهید تماس با شرکت می باشد. با این کار شما می توانید یک راهنمایی رایگان بگیرید و از دانش و تجربه متخصصان فعال در شرکت ملل کارگو بهره مند شود. مشاوران در ملل کارگو  با دریافت اطلاعات شما سریع ترین ، ایمن ترین و کم هزینه ترین روش ارسال بار را به شما پیشنهاد خواهند داد. فریت بار دارای قانون و قوانینی می باشد که برخی از افراد آن ها را نمی بینند و در حین ارسال کالا در گمرک با مشکل رو به رو می شوند در حالی که با کمک شرکت شما می توانید از تمامی این قوانین مطلع شود و به راحتی تمامی کالاهای خود را ارسال نمایید. خدمات بار هوایی ملل کارگو برای تمام نقاط دنیا شامل تمامی کشورهای آسیایی و اقیانوسیه (استرالیا ) , اروپایی , امریکا ( کانادا و امریکا و امریکای لاتین) و افریقا می باشد .

 بسته بندی بار به صورت تخصصی

یکی از مهمترین مراحل ارسال بار فریت که نقش بسزایی در مدیریت هزینه‌های فریت بار و سلامت بار شما را دارا می باشد، مرحله بسته بندی می باشد. نکات مهم در بسته بندی استاندارد که توسط نیروهای آموزش دیده و با تجربه ما انجام میگیرد شامل موارد زیر است:

  • استفاده از متریال با کیفیت و استاندارد
  • استفاده بجا و کافی از ضربه گیرها ومحافظ ها
  • استفاده از صندوق چوبی و یا فلزی در صورت لزوم
  • چیدمان صحیح و اصولی بار
  • حذف کالا های ممنوعه فریت بار مسافری
  • تقسیم وزنی مناسب بار بین بسته ها

رعایت این نکات و برخی موارد دیگر، مانع از پرداخت هزینه اضافی به ایرلاین و یا باز شدن مجدد بار شما در گمرک و پرداخت دوباره هزینه بسته بندی شده ، و در پایان باعث به سلامت رسیدن بار شما در مقصد میگردد.

برخی از نکات مهم درباره بسته بندی کالا

  • در صورت استاندارد نبودن بسته بندی ، بار توسط شرکت های خدماتی مربوطه و ایرلاینها پذیرش نمی گردد.
  • در صورت چیدمان غیر استاندارد و غیر اصولی ، مجبور به پرداخت هزینه وزن حجمی بار به ایرلاین میگردید.

انتقال بار به فرودگاه

در این مرحله کالاهای بسته بندی شده به فرودگاه منتقل می شوند که تشریفات لازم توسط کارشناسان ما برای رعایت استانداردها در گمرک انجام می شود. برای ارسال کالا تمامی مراحل باید با رعایت اصول و قوانین پیش بروند زیرا رعایت نکردن هر یک از آن ها باعث بروز مشکلات مختلفی خواهد شد. مرحله انتقال نیز اهمیت زیادی دارد زیرا باید هیچگونه آسیبی به بار وارد نشود از این رو شرکت باید امکانات کافی از جمله وانت بارهای مناسب و … را داشته باشد.

تکمیل مدارک فریت بار مسافری

به منظور ارسال فریت بار مسافری مدارکی مورد نیاز می باشد که از جمله آن ها می توان به پی پاسپورت و بلیط فرستنده و تکمیل کردن فرم های مربوطه اشاره کرد. کارشناسان ما در شرکت ملل کارگو تمامی مدارک لازم را به شما اطلاع خواهند داد و تمامی فرم های لازم را در اختیار شما قرار می دهند همچنین نظارت کامل بر نحوه تکمیل آن ها توسط شما را دارند.

دریافت مجوزهای لازم برای فریت بار

با توجه به ماهیت برخی بارها ، بسته بندی و یا بعضی از مقصدها که حساسیت های خاصی برای ورود کالا به کشورشان دارند، و یا گاها درخواست خود مشتری ، نیاز به گرفتن برخی مجوزها (از قبیل : گواهی سم پاشی صندوق چوبی، گواهی مبدا و…) قبل از ارسال بار وجود دارد .

پرسنل با تجربه ومتخصص ما ، در کوتاه ترین زمان ممکن، اقدام به تهیه و گرفتن کلیه مجوزهای لازم جهت ارسال و یا ترخیص بار در مقصد شما می نمایند. سابقه طولانی و ارتباط موثر شرکت ملل کارگو با کلیه سازمان ها و شرکت های ذیصلاح جهت صدور و گرفتن مجوز های لازم ، اطمینان بخش خدمات حرفه ای و مطمئن به شما مشتریان عزیز می باشد.

صدوربارنامه ، گرفتن رزرو و صدور بیمه نامه فریت بار مسافری

برای فریت بار بارنامه، بیمه نامه و … لازم می باشد که همه این نامه ها توسط شرکت دریافت می شود. افراد به تنهایی امکان دریافت این مدارک را ندارند زیرا هر یک از این نامه ها روند قانونی خود را دارند و زمان زیادی برای آن ها صرف خواهد شد در صورتی که کارشناسان فعال در شرکت ملل کارگو همه این نامه ها را به راحتی دریافت کرده و کالای شما را ارسال می کنند.

الصاق تگ و لیبل ، ایکس ری و تحویل بار به ایرلاین

کلیه اطلاعات مشتری از جمله اسم ، آدرس و شماره تماس ، در بارنامه‌ی هوایی درج می گردد و هر بارنامه دارای یک شماره 11 رقمی منحصر به فرد می باشد، که این شماره به همراه اطلاعات وزن ، تعداد ، مبدا و مقصد بار توسط یک «تگ» بر روی بسته ها الصاق می گردد. پس از الصاق تگ وبازرسی کلیه‌ی بسته ها توسط دستگاه «ایکس ری»، بار تحویل شرکت هواپیمایی مربوطه در قسمت انبار های عمومی گمرک گشته و تا زمان انتقال به انبار هواپیما جهت ارسال، در این انبار محافظت و نگه داری می گردد. کلیه این مراحل توسط پرسنل شرکت و با حضور مشتری و یا نمایندگان قانونی ایشان انجام میگردد.

میزان هزینه فریت بار

اگر بخواهید فریت بار را با سایر روش های ارسال کالا به خارج از کشور مقایسه کنید به این نتیجه خواهید رسید که بهترین و مقرون به صرفه ترین راه می باشد. هزینه فریت بار به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به حجم کالای ارسالی اشاره کرد. هزینه های فریت بار شامل هزینه بسته بندی، هزینه حمل و نقل تا قسمت بار در فرودگاه، هزینه تخلیه و بارگیری، هزینه تشریفات گمرکی، هزینه بارنامه هوایی و … می شود که هر کدام برای بارهای مختلف متفاوت می باشند. بهتر است بدانید شرکت ملل کارگو با ارائه بهترین راه کار ها از به وجود آمدن هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

راه های ارتباطی شرکت ملل کارگو

تهران , میرداماد , نبش بزرگراه مدرس , پلاک 279 , طبقه دوم , واحد 4

تلفن : 26705762-021

موبایل : 09129741801

آدرس وب سایت : https://melalcargo.com