مصرف بی رویه منابع شن و ماسه در جهان به مرز بحران رسیده است

مصرف بی رویه منابع شن و ماسه در جهان به مرز غیرقابل کنترل رسیده و طبق گفته برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد UNEP این منابع رو به اتمام هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش جدیدی از برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد UNEP از شهر کنیا در مورد بحران کمبود […]

مصرف بی رویه منابع شن و ماسه در جهان به مرز غیرقابل کنترل رسیده و طبق گفته برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد UNEP این منابع رو به اتمام هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش جدیدی از برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد UNEP از شهر کنیا در مورد بحران کمبود شن منتشر شده است که نشان می‌دهد مصرف غیر قابل کنترل این منابع مقدار آن را در جهان به حداقل ممکن رسانده است. در این گزارش گفته شده است از سال ۲۰۱۹ تاکنون با بحران شن مواجه هستیم و متاسفانه این بحران نادیده گرفته می شود.

پاسکال پدوزی از سازمان ملل متحد در این باره می گوید: از طریق تغییر شیوه تولید ساخت و مصرف می توان به توسعه پایدار دست پیدا کرد. منابع شن و ماسه در زمین محدود است و در صورت مدیریت استخراج و استفاده از آن می توان از این بحران جهانی جلوگیری کرد.

با وجود این که شن در همه جا وجود دارد، اما عناصری که برای ساخت آن نیاز داریم توسط انسان بیش از پیش گسترش داده شده است. روند طبیعی ساخت شن نیز فرایندی هزاران ساله از کوه به سنگ و سپس به رودخانه بوده است. از طرفی منابعی مانند شن و ماسه می توانند با جلوگیری از طوفان، از فرسایش زمین و یا زیستگاه‌های طبیعی محافظت کنند.

علاوه بر آن خروج شن و ماسه از یک مناطق خاص علاوه بر اختلال در تنوع زیستی می تواند باعث ایجاد مخاطرات محیط زیستی نیز شود. به همین دلیل نیاز است تا قوانینی را وضع کنند تا در آن کشور ها مجبور باشند تا بحران شن و ماسه را مدیریت کنند. بدین ترتیب می توان به جای شن و ماسه از سنگ خرد شده یا مواد بازیافتی سنگ معدن استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال