تقاضای بیش از اندازه برای تراشه‌های هوش مصنوعی به انویدیا و حضور امارات و عربستان در این بازار

رقابت سنگین در زمینه هوش مصنوعی بین شرکت‌های بزرگ فناوری باعث تقاضای بیش از اندازه هوش مصنوعی به سمت انویدیا شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عربستان سعودی و امارات متحده نیز وارد بازی شرکت‌های فناوری در زمینه هوش مصنوعی شدند. این کشورها نیز اکنون تلاش دارند تا تراشه‌هایی را از […]

رقابت سنگین در زمینه هوش مصنوعی بین شرکت‌های بزرگ فناوری باعث تقاضای بیش از اندازه هوش مصنوعی به سمت انویدیا شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عربستان سعودی و امارات متحده نیز وارد بازی شرکت‌های فناوری در زمینه هوش مصنوعی شدند. این کشورها نیز اکنون تلاش دارند تا تراشه‌هایی را از محصولات تهیه کرده تا بتوانند با شرکت‌های بزرگ فناوری رقابت کنند. رقابت شدید برای دستیابی به این تراشه ها کمبود تراشه و افزایش قیمت آن را تشدید کرده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط فایننشال تایمز، در حال حاضر افرادی مانند ایلان ماسک و دیگر شرکت‌های مختلف در چین به دنبال خرید تراشه های هوش مصنوعی به تعداد بالا هستند.

طبق این گزارش عربستان حدود ۳۰۰۰ تراشه خریداری کرده و کشور امارات نیز مجموعه‌ای از پردازنده‌های نیمه رسانا برای تولید مدل‌های زبانی بزرگ سفارش داده است. البته باید در نظر داشت این دو کشور که در خاورمیانه قرار دارند برای رقابت با دیگر شرکت‌های بزرگ مسیر دشواری را در پیش خواهند داشت. در این بین چهار شرکت بزرگ چینی مانند بایت دنس و علی بابا نیز سفارش جدید به ارزش ۵ میلیارد دلار ثبت کرده‌اند.‌ از طرفی کشورهای چینی با نگرانی‌هایی در زمینه محدودسازی در دستیابی به فناوری‌های آمریکایی و تحریم روبرو هستند.

تقاضای بیش از اندازه محصولات انویدیا قیمت سهام این شرکت را در سال جاری ۳ برابر افزایش داده است به طوری که اکنون ارزش بازار آن به یک تریلیون دلار می‌رسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال