تکنولوژی صفحه‌ نمایش‌های بسیار کم‌حاشیه در پتنت جدید شرکت Oppo

صفحه نمایش‌های خمیده در حال استفاده شدن در تلفن‌های هوشمند جدید می‌باشد و آغاز این کار، توسط LG و با تلفن هوشمند G Flex در سال 2013 بود. پس از آن، شرکت سامسونگ با عرضه‌ی Galaxy Note Edge، معنای دیگری از این خمیدگی را بیان کرد و حالا که پرچم‌داران شرکت‌های مخلتف نیز در حال […]

صفحه نمایش‌های خمیده در حال استفاده شدن در تلفن‌های هوشمند جدید می‌باشد و آغاز این کار، توسط LG و با تلفن هوشمند G Flex در سال 2013 بود. پس از آن، شرکت سامسونگ با عرضه‌ی Galaxy Note Edge، معنای دیگری از این خمیدگی را بیان کرد و حالا که پرچم‌داران شرکت‌های مخلتف نیز در حال استفاده از این صفحه‌های خمیده هستند، تکنولوژی ساخت، حرف اول را در این صنعت می‌زند.

به نظر می‌رسد کمپانی چینی Oppo، توانسته با به کارگیری راه حلی جدید، تجربه‌ی صفحه نمایش‌های کم حاشیه را در اختیار کاربران قرار دهد، تجربه‌ای جدید که داستان آن از یک تکنولوژی جدید آب خورده و توسط منبعی ناشناس منتشر شده است. اینطور که متوجه شدیم، تکنولوژی جدیدی بوده که به سبب آن، یک پتنت جدید توسط این شرکت طراحی و تولید شده و طبق گفته‌های خود این کمپانی چینی، “special light guide structure” (به معنای لغوی: ساختار مخصوص راهنمای نور)، نام داشته و در حال حاضر، ساخت آن نهایی نشده است. چیزی که مسلم است، صفحه نمایش جدید بی‌حاشیه نخواهد بود اما یکی از کم‌حاشیه‌ترین صفحه نمایش‌های تولید شده تا به امروز خواهد بود. این موضوع، حداقل از شکل شماتیکی که همراه این خبر منتشر شده، برداشت می‌شود.

به نظر می‌رسد نور به صورت کامل به صفحه نمایش‌هایی که در آنها از این تکنولوژی استفاده می‌شود، تابیده شده و به صورت کامل، از صفحه‌ی آن بازتاب، و نتیجه‌ی آن، خلق صفحه‌ای بزرگتر از اندازه‌ی واقعی خواهد بود. همین موضوع، سبب می‌شود تا حاشیه‌ی صفحه نمایش تا حد امکان کمتر دیده شده و شاید آن را به حالتی نامرئی تبدیل کند!

این موضوع می‌تواند انقلابی در آینده‌ی تولید صفحه‌های نمایش باشد. نکته‌ی مهمی در این میان وجود داشته و آن، “تکنولوژی” بودن این پتنت خواهد بود، چیزی که بی‌شک توسط شرکت‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شاید نسخه‌ای بهتر از پتنت شرکت Oppo معرفی شود.

پیشتر، این پتنت و در 19 دسامبر سال گذشته معرفی شده بود و اعلام شد که 3 تا 6 ماه آینده، خبرهای بیشتری را از آن خواهیم شنید. حالا که این تصویر منتشر شده، می‌توانیم امیدوارم باشیم شرکت Oppo، این پتنت را زودتر معرفی خواهد نمود. هنوز اطلاعات بیشتری از تکنولوژی جدید شرکت Oppo منتشر نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال