خروج خط تولید اچ پی و دل از چین

بسیاری از کمپانی های مطرح آمریکایی تصمیم به خروج بخشی از خط تولید کارخانه های خود از چین گرفته اند. این تصمیم پس از آن شروع شد که تعرفه محصولات تولید در چین از جانب آمریکا 25 درصد افزایش پیدا کرد که این خود از اثرات جنگ تجاری میان آمریکا و چین بود. مذاکرات ترامپ […]

بسیاری از کمپانی های مطرح آمریکایی تصمیم به خروج بخشی از خط تولید کارخانه های خود از چین گرفته اند. این تصمیم پس از آن شروع شد که تعرفه محصولات تولید در چین از جانب آمریکا 25 درصد افزایش پیدا کرد که این خود از اثرات جنگ تجاری میان آمریکا و چین بود. مذاکرات ترامپ و شی جین پینگ در نشست هفته پیش G20 ژاپن نیز تنها به اعلام بن بست در مذاکرات و رسیدن به یک آتش بس جهت از سرگیری دوباره مذاکرات در آینده انجامید اما به نظر می رسد که این توافق اولیه، تغییری در تصمیم کمپانی های بزرگ ایجاد نکرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، حال کمپانی های بزرگی از جمله اچ پی و دل قصد دارند تا 30 درصد از تولید نوت بوک های خود را از چین خارج کنند؛ این در حالی است که کمپانی های بزرگ دیگری از جمله مایکروسافت، آلفابت، آمازون، سونی و نینتندو هم تصمیم هایی مبنی بر خروج تولید کنسول های بازی و یا اسپیکرهای هوشمند خود از چین گرفته اند.

اخیرا موسسه فاکسکان که از تولیدکنندگان شرکت اپل است نیز توصیه به خروج و انتقال محصولات این کشور از چین کرده بود؛ در همین راستا کمپانی اپل از تامین کننده های اصلی قطعات خود خواسته بود تا ظرفیت تولید 15 تا 30 درصد محصولات این کمپانی را به جای چین به برخی کشورهای جنوب شرق آسیا منتقل کند. تبعات درگیری تجاری میان آمریکا و چین همچنان ادامه دارد و موجب شده است تا تغییرات سریعی در بسیاری از تصمیمات تجاری میان این دو کشور ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال