گسترش دولت الکترونیک و تسهیل دسترسی کسب و کارهای خصوصی به سازمان‌های دولتی

سازمان توسعه اقتصاد و هوشمندسازی به همراه کارگروهی از دولت الکترونیک طی بیانیه ای توسعه API و دسترسی آسان به پایگاه های دولتی را اعلام کردند. این تعامل با همکاری کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی و معاونت فناوری رئیس جمهور انجام گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در پی توسعه دولت الکترونیکی […]

سازمان توسعه اقتصاد و هوشمندسازی به همراه کارگروهی از دولت الکترونیک طی بیانیه ای توسعه API و دسترسی آسان به پایگاه های دولتی را اعلام کردند. این تعامل با همکاری کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی و معاونت فناوری رئیس جمهور انجام گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در پی توسعه دولت الکترونیکی ازین پس دسترسی کسب و کارهای خصوصی به پایگاه های دولتی و زیرساخت ها به سهولت انجام خواهد شد. این همراهی و توسعه می تواند باعث تسریع امور و همچنین جهش تولید شود. بدین منظور فهرستی از خدمات دولتی و عمومی که کسب و کارهای خصوصی به آنها نیاز دارد، تهیه خواهد شد و پس از اقدامات لازم این خدمات بصورت API در اختیار این کسب و کارها قرار خواهد گرفت.

در بیانیه مورد نظر از کلیه کسب و کارهای خصوصی خواسته شده تا خدمات مورد نیاز کسب و کار خود را بهمراه در خواست مربوطه به آدرس itgroup@isti.ir ارسال کنند. درخواست های ارسالی حداکثر تا 30 فروردین در جلسات کارگروه و دستگاه های دولتی مورد تقاضا بررسی و تلاش خواهد شد تا دسترسی به خدمات مورد نظر تسهیل شود. دبیر شورای فناوری نیز از کلیه شرکت های خصوصی خواسته است تا در این طرح شرکت کنند تا بدین طریق بتوان داده های دولتی را آزاد کنند. پیش از این نیز در جلسات قبل شورای اجرایی فناوری مصوبات لازم برای اشتراک گذاری داده ها انجام شده بود. در بیانیه اخیر بر شناسایی موانع برای اشتراک گذاری و الکترونیکی کردن استعلامات تاکید شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال