در حال حاضر خبری از حضور گوشی‎های تاشوی سامسونگ نخواهد بود

مدت زمان زیادی است که شایعات زیادی در خصوص گوشی‎های تاشوی سامسونگ شنیده می‎شود تا هاله‎ای از ابهام و راز حول این گجت مرموز شکل گیرد، امسال نیز این روند در پیش گرفته شده است. دی‎ماه سال گذشته اولین بخش از این فرضیات شکل گرفت و ادعا کردند که این گوشی تاشو از سه‎ماهه‎ی سوم […]

مدت زمان زیادی است که شایعات زیادی در خصوص گوشی‎های تاشوی سامسونگ شنیده می‎شود تا هاله‎ای از ابهام و راز حول این گجت مرموز شکل گیرد، امسال نیز این روند در پیش گرفته شده است.

دی‎ماه سال گذشته اولین بخش از این فرضیات شکل گرفت و ادعا کردند که این گوشی تاشو از سه‎ماهه‎ی سوم سال 2017 برای عرضه‎ی تجاری آماده می‎شود. سپس “منابع ناشناس این صنعت” اظهار کردند جدول زمانی قبلی برای عرضه‎ی این گوشی بیش از حد خوش‏‎بینانه بوده و پیش‎بینی کردند که این دستگاه در واقع از نیمه‎ی اول سال 2018 به بازار خواهد آمد. اما چندی بعد گزارش‏‎های منتشر شده در کشور کره‎جنوبی اعلام کردند که یک نمونه‎ی اولیه از این گوشی به نمایشگاه MWC راه پیدا می‎کند و در اتاق نمایش خصوص به نمایش گذاشته می‎شود.

گرچه، از زمستان عبور و به بهار رسیده‎ایم تا کارشناسان بیشتر و بیشتری از این ایده حمایت کنند که ما حتی در سال 2018 هم شاهد حضور گوشی تاشوی سامسونگ به بازار نخواهیم بود. با وجود تمامی این عدم قطعیت‎ها و تاخیرها، ممکن است این تفکر شکل گیرد که اصلا سامسونگ چنین پروژه‎ای در دست اقدام ندارد.

خوشبختانه، نشریه‎ی کره‎ای The Investor موفق به مصاحبه با 4 کارشناس در زمینه‎ی تکنولوژی نمایشگرها و اولد شده است تا دلیل این تاخیرا را متوجه شود. جانگ جین، پروفسور دانشگاه Kyunghee، کیم تائی وونگ محقق شرکت Samsung Display، جری کانگ تحلیل‎گر شرکت HIS و تحلیل‎گر ارشد شد UBI Reaserch آقای یی چونگ هون در رابطه با پروژه‎ی گوشی تاشوی سامسونگ نظرات خود را اعلام کرده‎اند.

به نظر آقای یی، این قضیه به اولویت‎های سامسونگ بر می‎گردد چون این غول دنیا فناوری بیشتر بر فناوری نمایشگر خود برای پرچم‎داری سری گلکسی S خود تمرکز دارد چون رقیب اصلی آن‎ها یعنی اپل نیز در نظر دارد یک مدل از آیفون را امسال با پنل نمایش اولد روانه‎ی بازار کند. یی هم‎چنین پیش‎بینی می‎کند که یک گوشی تاشوی سامسونگ در زودترین زمان ممکن در سال 2019 به بازار خواهد آمد.

زمانی که از این کارشناسان در رابطه با بزرگترین چالش‎های فعلی سر راه سامسونگ پرسیده شده، آن‎‎ها جواب دادند:

جانگ: به نظر من چنین تکنولوژی نمایشگری هم‏‎چنان در حال توسعه است. یک فناوری کپسول‎گذاری پیشرفته‏‎تر بایستی به منظور حفاظت بهتر از سوبسترای نمایشگر از اکسیژن و بخار آب توسعه داده شود.

یی: دوام مسئله‎ی حیاتی است. تمامی قطعات، از جمله باتری به دنبال بارها تا شدن و باز شدن گوشی نبایستی آسیب ببینند. مهندسین سامسونگ گفته می‎شود روزانه 100 هزار نمونه‎ی اولیه را محک می‎زنند.

کیم: جداسازی بین لایه‎های پنل و مواد چسبنده که با عنوان عمل جفت زدایی نامیده می‎شود، مسئله‎ی مهم دیگری است که باید رسیدگی شود.

براساس اعلام جری کانگ تحلیل‎گر شرکت IHS، تجربه‎ی کاربری موضوع مهم دیگری است که باید رسیدگی شود. تصاویری که تا به الان به بیرون درز یافته نشان می‏دهد استفاده از چنین دستگاه‎هایی با یک دست سخت است، در حالی‎که لولایی که دو پنل نمایشگر را هم متصل می‎کند مستعد شکسته شدن به نظر می‎آید.

حتی اگر مشکلات بالا رفع شود، یکی از دلایل بیشتری که ممکن است دلیل اصلی بی‎میلی سامسونگ در اختصاص دادن بودجه و منابع بیشتر به این پروژه نام گیرد، قابلیت عرضه به بازار است. توجه‌ مصرف‎کننده برای این نوع دستگاه‏‎های موضوعی است که باید بررسی شود و این مشکل ادامه خواهد یافت تا زمانی که در نهایت یک شرکت مهم تصمیم بگیرد یک گوشی تاشو وارد بازار کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال