متخصصان در مورد ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۴ ابراز نگرانی کرده اند

متخصصان معتقدند قابلیت ارتباط ماهواره ای ارائه شده در آیفون ۱۴ می تواند مشکلاتی را بوجود آورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در هنگام معرفی آیفون ۱۴ از قابلیت ارتباط ماهواره ای این گوشی نیز خبر داد. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا در مواقع ضروری بدون اینترنت و […]

متخصصان معتقدند قابلیت ارتباط ماهواره ای ارائه شده در آیفون ۱۴ می تواند مشکلاتی را بوجود آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در هنگام معرفی آیفون ۱۴ از قابلیت ارتباط ماهواره ای این گوشی نیز خبر داد. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا در مواقع ضروری بدون اینترنت و شبکه موبایلی بتواند پیام ارسال کند. اما کارشناسان معتقدند این قابلیت ممکن است برای کاربر مشکل ساز شود.  به گفته اپل این قابلیت از ویژگی های ایمنی حیاتی و جدید به شمار می رود. اما کارشناسان نظر مخالف دارند. آنها می گویند ممکن است این قابلیت به ماجراجویان احساس امنیت کاذب بدهد. کریستوفر بویر مدیر انجمن ملی جستجو و نجات در این مورد می گوید: افراد آموزش ندیده و مبتدی در تفریحات فضای باز حضور دارند و به فناوری همانند ابزاری امن اعتماد دارند در حالیکه ممکن است بوسیله آن در مسیر اشتباهی قرار بگیرند. همچنین ممکن است افرادی برای سواستفاده از فناوری های موجود نیت منفی خود را عملی کنند.

البته اپل می گوید در صورتی که کاربر در زیر پوشش گیاهی قرار داشته باشد و یا در احاطه موانع مختلف قرار بگیرد امکان استفاده از این ویژگی وجود ندارد. به گفته بویر افراد باید به محدودیت های ارتباط ماهواره ای آگاهی داشته باشند. ممکن است این فناوری کاملا بی فایده باشد و نباید به آن بطور کامل متکی بود. بهتر است برای برقراری تماس های ضروری روش های دیگر مانند رادیوهای دوطرفه را نیز در دسترس داشته باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال